• Elisa -g/

Elisan myydyimmät puhelimet lokakuussa: Älypuhelimia ollaan valmiita ostamaan omalla rahalla

Elisa Oyj, lehdistötiedote 1.11.2011

Syksyn uudet älypuhelimet ovat nousseet lyhyessä ajassa myyntilistojen kärkijoukkoon. Älypuhelimia ollaan valmiita ostamaan omalla rahalla, ja lokakuussa myyntiin tullut Nokia N9 nousi heti henkilöasiakkaiden myydyimmäksi puhelimeksi. Apple iPhone 4S, jonka myynti ja ennakkovarausten toimitus alkoi viime perjantaina, ehti sekin jo kiriä henkilöasiakkaiden listalla kuudenneksi.

Yritysasiakkaille myytyjen puhelinten listalla Nokia N9 sijoittui neljänneksi. Nokia E7 on listan ykkösenä yritysasiakkaiden suosiessa nopean kirjoittamisen mahdollistavaa näppäimistöä. Tähän tarpeeseen vastaavat hyvin myös tabletit isoilla kosketusnäyttöön perustuvilla näppäimistöillään, joilla kirjoittaminen sujuu kuin läppärillä konsanaan. Yleistymään päin onkin, että etenkin työkäytössä mukana kulkee sekä älypuhelin että tabletti eri käyttötilanteita varten. Painavampi ja paksumpi läppäri saattaa sen sijaan jäädä odottamaan työpisteeseen.

Älypuhelinten haltijoista 65% ostanut puhelimensa itse

Elisan teettämän, matkapuhelinten käyttöä selvittäneen tutkimuksen mukaan älypuhelinten työssäkäyvistä haltijoista 65% on ostanut puhelimensa itse, eli se ei ole työsuhdepuhelin. Suomalaiset ovat valmiita ostamaan älypuhelimen omilla rahoillaankin, kun siitä saa kaiken hyödyn ja ilon irti.

-  Älypuhelinten suosio on suoraan yhteydessä siihen, miten mielekästä niiden älykkäiden ominaisuuksien ja sovellusten käyttö on.  Elisan tutkitusti nopein ja kattavin verkko palvelee älypuhelinten käyttäjien korkeita odotuksia, mikä näkyy selvästi markkinoiden uusimpienkin tulokkaiden myyntimäärissä, Henri Korpi kertoo.

- Nykyisten älypuhelinten käyttömukavuudesta kertoo myös teettämämme tutkimus, jonka mukaan valtaosa kokee etätyön hyvinkin positiiviseksi asiaksi. Selittävänä tekijänä on saumaton yhteispeli laadukkaiden datayhteyksien ja tehokkaiden älypuhelimien sekä muiden kannettavien laitteiden välillä, Anssi Okkonen toteaa.

Myydyimmät puhelimet henkilöasiakkaille lokakuussa 2011:
1. Nokia N9-00
2. Nokia C2-01
3. Nokia C6-01
4. Apple iPhone 4
5. Samsung Galaxy S II
6. Apple iPhone 4S
7. Nokia E7-00
8 .Nokia N8-00
9. Nokia C5-00 5MP
10. Nokia C5-03
11. Samsung Galaxy Gio