Elisan myydyimmät puhelimet lokakuussa: Windows ohittaa Symbianin käyttöjärjestelmänä sovelluspuhelimissa

Elisa Oyj, lehdistötiedote, 1.11.2012

Yritysasiakkaiden myydyimpien puhelinten listan kärkisijoilla on nyt entistä enemmän kuluttajapuolelta jo tuttuja sovelluspuhelimia.  Yrityksissä ajankohtainen kysymys on, mihin vaihdetaan Symbianin alasajon myötä. Myös tabletit yleistyvät erityisesti yrittäjien keskuudessa.

Elisan yrityspuhelinkannasta Windows-puhelinten määrä ylittää Symbian-laitteiden määrän.

- Symbian on tähän saakka ollut ylivoimainen yrityspuhelin. Windows-puhelimet istuvat yrityksiin kiistatta parhaiten, koska suurimmalla osalla yrityksistä on Office-ohjelmistot käytössä.  Windows-puhelinten myötä tutut toimistosovellukset saadaan nyt myös samanlaisina taskuun. iOs:in ja Androidin osuutta haastavat eri hintaluokkien Windows-puhelimet. Sovelluspuhelinten kiihdyttämän datasiirron voimakkaan kasvun myötä myös kiinnostus tietoturvaa kohtaan on lisääntynyt, yritysasiakkaiden mobiililiiketoiminnasta vastaava johtaja Jorma Niemelä toteaa.

Sovelluspuhelinten rinnalla myös tablet-tietokoneiden määrä kasvaa voimakkaasti, erityisesti yrittäjien keskuudessa.

- Tablet-laitteiden myynti on moninkertaistunut viime kuukausina. Mukana kulkevat sähköposti ja kalenteri ovat perusedellytykset. Lisäksi muistiot ja dokumentit kulkevat mukana kaikkialla, Niemelä jatkaa.

Siinä missä yritysmaailmassa älypuhelimet tekevät nyt vahvemmin tuloaan laitekannan uusiutumisen myötä, kuluttajista etenkin edelläkävijät ovat jo pitkään ottaneet älypuhelinten hyöty- ja viihdesovelluksista kaiken irti. Henkilöasiakaspuolella uutta on se, että älypuhelinten uudet hintapisteet ovat selvästi tuoneet mukanaan uusia älypuhelinten käyttäjäryhmiä.

- Nokia Lumia 800 teki paluun listan kärkeen uuden hinnoittelun ansiosta. Tämän lisäksi eilen keskiviikkona ennakkomyyntiin tulleen Nokia Lumia 920 -puhelimen kysyntä on erittäin suurta, mikä tulee entisestään vahvistamaan Nokia Lumia –malliston asemaa iPhone- ja Android-laitteiden rinnalla, toteaa henkilöasiakkaiden liittymäliiketoiminnasta vastaava johtaja Henri Korpi.

Myydyimmät puhelimet henkilöasiakkaille lokakuussa 2012:
1. Nokia Lumia 800
2. Samsung Galaxy S II
3. Apple iPhone 4S
4. Apple iPhone 5
5. Samsung Galaxy S III
6. Nokia C2-01
7. Nokia Lumia 900
8. Samsung Galaxy Xcover
9. Nokia 300
10. Nokia Lumia 610
11. Samsung Galaxy GIO