• Elisa -g/

Elisan myydyimmät puhelimet marraskuussa: kaikille käyttöjärjestelmille kysyntää

Elisa Oyj, lehdistötiedote 1.12.2011

Elisan myydyimpien puhelinten listaus marraskuulta osoittaa kysynnän hajautuvan yhä enemmän eri käyttöjärjestelmien kesken. Käyttöjärjestelmien erot ovat tasoittuneet niin henkilöasiakkaiden kuin yritysasiakkaiden älypuhelinten myynnissä.

Uusimmat älypuhelinmallit ovat odotetusti marraskuun myyntilistojen kärkipäässä. Viimeisimpänä myyntiin tullut Apple iPhone 4S on nyt sekä henkilöasiakkaiden että yritysasiakkaiden ykkösenä. Aiemmin syksyllä myyntiin tullut Nokia N9 on kolmantena henkilöasiakkaiden listalla ja viidentenä yritysasiakkaiden listalla.

Elisa Shopit -myymälöissä odotetaan edellisten vuosien tapaan vilkasta joulun ajan myyntiä, joka pääsee kunnolla käyntiin joulukuussa ja jatkuu tammikuun puolelle.

- Elisan teettämän tutkimuksen mukaan joululahjaksi toivotaan langattomien laitteiden valikoimasta eniten älypuhelimia. Tutkimustuloksista on myös huomattavissa kasvava kiinnostus tabletteja kohtaan. Langattomia yhteyksiä halutaan käyttää hyvin erilaisissa tilanteissa, ja niihin parhaiten sopivalla päätelaitteella, Henri Korpi kertoo.

- Myös yrityskäyttäjillä tabletit yleistyvät älypuhelinten rinnalla. Sekä älypuhelimilla että tableteilla yrityssovellusten, kuten kalenterin, sähköpostin ja toimistosovellusten käyttö on helppoa ja nopeaa, kertoo Anssi Okkonen.

Myydyimmät puhelimet henkilöasiakkaille marraskuussa 2011:
1. Apple iPhone 4S
2. Nokia C2-01
3. Nokia N9-00
4. Samsung Galaxy S II
5. Nokia C5-03
6. Nokia C6-01
7. Samsung Galaxy Gio
8. Nokia E7-00
9. Nokia N8-00
10. Apple iPhone 4
11. Nokia 7230
12. Nokia C5-00 5MP
13. Huawei Ideos X5
14. Samsung Galaxy S+
15. ZTE Blade

Myydyimmät puhelimet yritysasiakkaille marraskuussa 2011:
1. Apple iPhone 4S
2. Nokia C2-01
3. Nokia E7-00
4. Nokia C5-00 5MP
5. Nokia N9-00
6. Samsung Galaxy Gio
7. Huawei B160
8. Apple iPhone 4
9. Nokia C6-00
10. Samsung Xcover 271
11. Nokia E5-00
12. Nokia E6-00
13. Nokia C6-01
14. Samsung Galaxy S II
15. Nokia E52

Henri Korpi, liittymäliiketoimintajohtaja, Henkilöasiakkaat, 045 670 0416, etunimi.sukunimi@elisa.fi
Anssi Okkonen, johtaja, Yritysasiakkaat/Connectivity-palvelut, 050 506 5510, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopeimman 3G-verkon sekä 4G-nopeudet.
Liikevaihtomme vuonna 2010 oli 1,46 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 600. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi