Elisan myydyimmät puhelimet syyskuussa: Eri merkkien ja käyttöjärjestelmien kirjo kasvamassa myös yrityksissä

Elisa Oyj, lehdistötiedote 3.10.2011

Kuluttajien älypuhelinsuosikit ovat jo pitkään hajautuneet useisiin merkkeihin ja käyttöjärjestelmiin. Eri laitevalmistajien ja käyttöjärjestelmien kirjo on kasvamassa myös yrityksissä.

Nokia hallitsee valtaosaa Elisan yritysasiakkaille myymien puhelinten kärkisijoista. Symbianin rinnalle käyttöjärjestelminä ovat kuitenkin yleistymässä iOs ja Android. Näihin perustuvat iPhone ja Samsung ovat erityisesti yrittäjien suosiossa.

- Yrittäjät ostavat laitteet palvelupakettien yhteydessä ja suuryritykset hankkivat ne usein palveluna. Tietoturva, laitteiden etähallinta ja työntekijöiden omien laitteiden hallinta yrityksen verkossa puhuttavat erityisesti suurasiakkaita, Anssi Okkonen kertoo.

Kuluttajat ovat näyttäneet suuntaa älypuhelinten käytössä Suomessa ja ottaneet tähän mennessä niiden mahdollisuuksista yrityksiä paremmin hyödyn ja ilon irti. Pääosa Elisan henkilöasiakkaille myymistä puhelimista on älypuhelimia. Elisan myydyimpien puhelinten ykkösenä pysyi kuitenkin syyskuussakin Nokian peruspuhelin.

- Peruspuhelinten suppeampi suosikkivalikoima vaikuttaa siihen, että peruspuhelin nousee listalla yksittäistä älypuhelinmallia helpommin. Älypuhelimissa henkilöasiakkaiden maku on tänä päivänä hyvin hajautunutta. Elisa on vastannut tähän poikkeuksellisen laajalla, yhdeksän eri valmistajan valikoimalla, Henri Korpi kertoo.

Elisan edustamista valmistajista kuusi on edustettuna syyskuun 15 myydyimmän puhelimen listalla. Elisan valikoimassa ovat myös Motorola, Sony Ericsson ja LG.  Älypuhelinten mallivalikoimaa kasvattaa uusimpana Nokia N9, jonka toimitukset alkavat 13.10.

Myydyimmät puhelimet kuluttaja-asiakkaille syyskuussa 2011:
1. NOKIA C2-01
2. NOKIA C6-01
3. ZTE BLADE
4. APPLE iPhone 4
5. NOKIA E7-00
6. SAMSUNG GALAXY GIO
7.
SAMSUNG GALAXY S II
8. NOKIA 7230
9. HUAWEI Ideos X5
10. NOKIA C5-03