• Elisa -g/

Elisan myydyimmät puhelimet syyskuussa: yhä nopeampia yhteyksiä tukevat älypuhelimet mahdollistavat hyöty- ja viihdesovellusten läpimurron

Elisa Oyj, lehdistötiedote 1.10.2012

Perjantaina myyntiin tullut iPhone 5 tukee jo nopeampia yhteyksiä, jotka mahdollistavat hyöty- ja viihdesovellusten lopullisen läpimurron. iPhone 5 tukee Elisan verkossa Dual Carrier -tekniikkaa, ja LTE-yhteyksiä testataan parhaillaan yhteistyössä Applen kanssa. Uuden iPhonen ja Nokia Lumia 900 -puhelimen lisäksi markkinoille on tulossa loppuvuonna myös muita nopeampia yhteyksiä tukevia puhelimia.

Huippuluokan älypuhelimet yleistyvät nyt nopeasti yrityksissä, joissa halutaan hyötysovelluksista kaikki irti.

- Uusimpien älypuhelinten tukiessa myös nopeampia yhteyksiä yrityskäyttäjien hyötysovellusten käyttökokemus on nousemassa uudelle tasolle. Yrityskäyttäjillä on varaa valita, sillä yritysten käyttämät sovellukset toimivat kaikissa kolmessa käyttöjärjestelmässä, liiketoimintajohtaja Jorma Niemelä kertoo.

iPhone 5 –puhelimen myynti alkoi perjantaina 28.9., ja se nousi odotetusti kolmen myyntipäivän aikana henkilöasiakkaiden syyskuun myydyimmäksi puhelimeksi. Ensimmäinen erä myytiin nopeasti loppuun, mutta lisäeriä on tulossa viikoittain myyntiin. Yritysasiakkaiden listalla iPhone 5 tulee nousemaan ennakkovarausten perusteella heti ensimmäisellä viikolla yritysasiakkaiden myydyimpien puhelinten joukkoon. iPhonen suosiosta huolimatta kolme käyttöjärjestelmää näyttävät vakiinnuttaneen asemansa myydyimpien puhelinten listalla.

- Uuden iPhonen ensimmäiset myyntipäivät osoittivat erissä maksamisen suosion. Suuri osa ostaa tänä päivänä puhelimensa luottokaupalla. Tarjoamamme mahdollisuus maksaa korottomasti ja kuluttomasti kuukausierissä ilman pakollista liittymäkytkyä antaa yhä useammille mahdollisuuden ostaa haluamansa puhelin, kertoo Elisan liittymäliiketoiminnan johtaja Henri Korpi.

Myydyimmät puhelimet henkilöasiakkaille syyskuussa 2012:
1. Apple iPhone 5
2. Samsung Galaxy S III
3. Samsung Galaxy S II
4. Nokia Lumia 610
5. Nokia C2-01
6. Samsung Galaxy Xcover
7. Apple iPhone 4S
8. Nokia Lumia 800
9. Samsung Galaxy Gio
10. Nokia Lumia 900
11. Nokia 300