Elisan syyskuun verkonlaajennukset Lapissa

Alueellinen lehdistötiedote 10.10.2012

Elisa on laajentanut edelleen 3G-verkkonsa kattavuutta Lapissa. Syyskuun aikana uusia tukiasemia on rakennettu Inariin, Utsjoelle, Rovaniemelle ja Simoon.

Elisa panostaa jatkuvasti valtakunnallisen verkkonsa saatavuuden laajentamiseen ja kuuluvuuden parantamiseen. Syyskuun aikana Lapin alueella onkin tehty useita 3G-verkon laajennuksia ja rakennettu uusia tukiasemia.

- Olemme laajentaneet 3G-saatavuutta Inarissa Tuulispään, Kellopään, Magneettimäen ja Sovintovaaran alueilla. Rovaniemellä kuuluvuutta on parannettu Misin alueella, Utsjoella Mieraslompolossa ja Simossa Vilminperän alueella, kertoo Elisan Pohjois-Suomen aluejohtaja Kimmo Jokela.

- Jo noin 80 % kaikista Elisan myymistä puhelimista on älypuhelimia. Puhelimen käytön monipuolistumisen myötä liikkuvan datan määrä kasvaa ja nopeiden yhteyksien merkitys korostuu. Jatkuvilla verkkoinvestoinneilla voimme tarjota kattavat ja nopeat yhteydet Elisan ja Saunalahden asiakkaille kaikkialla Suomessa, Jokela jatkaa.

Elisan verkon kuuluvuustiedot päivittyvät kuuluvuuskartalle osoitteessa www.elisa.fi/kuuluvuus

Elisa Oyj, Kimmo Jokela, Pohjois-Suomen aluejohtaja, puh. 050 506 7716, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopeimman 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi