Elisan toukokuun myydyimmät puhelimet: 4G:lle on tilausta – Lumia 900 kiri neljänneksi

Elisa Oyj, lehdistötiedote 1.6.2012

Älypuhelinten käyttö monipuolistuu, ja käyttäjät toivovat lisää nopeutta niin laitteilta kuin verkoltakin. Älypuhelimet yleistyvät vauhdilla ja syrjäyttävät peruspuhelimet erityisesti yritysasiakkaiden myydyimpien puhelinten listalla. 4G-nopeuksien saatavuuden kasvu näkyy myös puhelinvalinnoissa. Elisan 4G-nopeuksia voi nyt hyödyntää Nokia Lumia 900-puhelimella, jonka kysyntä on ollut vilkasta heti sen myynnin aloituksesta lähtien.

Suomalaiset kaipaavat nopeampia yhteyksiä sekä nopeampia laitteita, koska liikkuvan datan määrä kasvaa voimakkaasti älypuhelinten yleistymisen ja puhelimen käytön monipuolistumisen myötä. Jo noin 65 % kaikista Elisan myymistä puhelimista on älypuhelimia. Nokia Lumia 900 on ensimmäinen Elisalla ja Suomessa myynnissä oleva puhelin, jolla voi hyödyntää 4G-nopeuksia (Dual Carrier HSDPA+).

- Nokia Lumia 900:n rinnalla kiinostusta herättää myös Samsung Galaxy SIII. Puhelimista povataan toistensa kovia kilpailijoita. Molempien puhelimien ennakkotilausluvut ovat olleet korkeita, mikä näkyy jo Lumian osalta listoilla, mutta myöhemmin myyntinsä aloittanut S III ei vielä ehtinyt mukaan, Elisan henkilöasiakkaiden liittymäliiketoiminnasta vastaava johtaja Henri Korpi kertoo.

Nokia Lumia 900 kiri tuoreeltaan neljännelle sijalle Elisan yritysasiakkaiden myydyimpien puhelinten listalla. 4G-nopeuksia hyödyntävät puhelimet ja nopeammat verkot tulevat lisäämään liikkuvaa työntekoa ja vauhdittamaan pilvipalveluja ja mobiilivideoneuvotteluratkaisuja merkittävästi.

- Tämä on osoitus siitä, että älypuhelimet ovat ottaneet paikkansa yrityksissä. Toimistosovelluksia käytetään yhä enemmän pilvestä ja mobiilivideoneuvottelut yleistyvät vauhdilla. Lumia 900:ssa videopuheluita helpottaa etupuolelle sijoitettu kamera sekä isompi näyttö. Näin jaettuja dokumentteja voi tarkastella samanaikaisesti puhelimen näytöltä entistä paremmin, johtaja Anssi Okkonen toteaa.

Nyt markkinoille tullut Nokia Lumia 900 mahdollistaa älypuhelimella toimivien sovellusten ja palveluiden entistä sujuvamman käytön 4G-nopeuksilla. Elisan verkossa 4G-nopeudet ovat käytettävissä jo yli 160 paikkakunnalla ja kattavat vielä tämän vuoden aikana 80 % suomalaisista. Ajankohtaiset kuuluvuustiedot päivittyvät uudistetulle kuuluvuuskartalle osoitteessa www.elisa.fi/kuuluvuus.

Myydyimmät puhelimet henkilöasiakkaille toukokuussa 2012:
1.  Apple iPhone 4S
2.  Nokia Lumia 800
3.  Nokia Lumia 710
4.  Nokia C2-01
5.  Samsung Galaxy Gio
6.  Nokia Lumia 610
7.  Nokia 500
8.  Nokia Lumia 900
9.  Samsung Galaxy S II
10. Samsung Galaxy Xcover
11. Nokia 300