Elisan uudet kansainväliset puheluhinnat helpottavat puhelimen käyttöä ulkomailla

Lehdistötiedote 3.12.2012

Elisa tuo markkinoille yhdessä maailman johtavan mobiilioperaattorin Vodafonen kanssa uuden roaming- eli verkkovierailumaksujen hinnoittelumallin puheluihin. Se takaa käyttäjälle kilpailukykyisen ja selkeän hinnoittelun Euroopassa, Venäjällä, Kiinassa ja Yhdysvalloissa. Hinnoittelumalli on ainutlaatuinen Suomessa.

Uusi hinnoittelumalli Vodafone Passport jakautuu kahteen hintavyöhykkeeseen. Ensimmäinen vyöhyke kattaa Euroopan ja Venäjän, toinen vyöhyke Kiinan ja Yhdysvallat. Vodafone Passport tukee maailmalla liikkuvien ihmisten paikasta riippumatonta puhelimen käyttöä sekä hälventää pelkoa vaikeasti ennakoitavista matkapuhelinlaskuista.

Vodafone Passport toimii ulkomailla kaikissa verkoissa eikä käyttäjän tarvitse kohdemaassa erikseen valita tiettyä verkkoa.

- Moni yritys kieltää suurien puhelinlaskujen pelossa puhelimien roaming-käytön ja hidastaa näin liiketoimintansa kehitystä. Uskomme, että ennustettava, yksinkertainen ja globaalisti toimiva hinnoittelumalli tukee kansainvälisesti toimivien yritysten liiketoimintaa. Vodafone Passport helpottaa työmatkailua, kun puhelinta voi käyttää täysipainoisesti etätyöntekoon myös ulkomailla ilman, että tarvitsee miettiä missä maassa ja minkä operaattorin verkossa kulloinkin on, sanoo liiketoimintajohtaja Petteri Svensson Elisalta.

Kalliit roaming-maksut ja vaikeasti ennakoitavat puhelinlaskut jäämässä historiaan

Vodafone Passport ei sisällä avaus- tai kuukausimaksua. Perushinta puhelulle on Euroopassa ja Venäjällä 50 senttiä ja sen päälle 15 senttiä minuutti. Puhelun vastaanottaminen maksaa 50 senttiä ilman erillistä minuuttiveloitusta. Kiinassa ja Yhdysvalloissa puheluhinta on 2,50 euroa, jonka päälle tulee 15 sentin minuuttihinta. Puhelun vastaanottaminen maksaa 2,50 euroa.

- Euroopan, Venäjän, Kiinan ja Yhdysvaltojen ulkopuolella matkustavat voivat käyttää edullista Vodafone World -hinnoittelua, jossa koko maailma on jaettu kuuteen eri hintavyöhykkeeseen, Svensson kertoo.

Euroopan parlamentti asetti viime kesänä hintakatot verkkovierailujen ja datasiirtojen hinnoille. Hintojen sääntelyllä halutaan taata kohtuulliset hinnat koko Euroopassa.

Elisa Oyj, Petteri Svensson,  liiketoimintajohtaja, mobiilipalvelut, Yritysasiakkaat, puh.050 506 5959, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi