Elisan uudistettu kuuluvuuskartta palvelee asiakkaita entistä paremmin

Lehdistötiedote 18.10.2012

Toimiiko mökillä 3G, voiko kotona surffata 4G-nopeuksilla tai rullaako työpaikan yhteys jo LTE-vauhdilla? Näihin kysymyksiin vastaa Elisan kuuluvuuskarttapalvelu, joka on uudistettu palvelemaan entistä paremmin asiakkaiden tarpeita. Helppokäyttöisellä ja visuaalisella kartalla voi nyt kätevästi katsoa, miten hyvin eri teknologiat toimivat halutussa osoitteessa.

Elisa avasi matkapuhelinverkon kuuluvuuskarttansa verkkoon vuonna 2008. Sivusto on yksi www.elisa.fi -sivuston suosituimmista palveluista ja siellä on kymmeniä tuhansia kävijöitä kuukausittain. Karttapalvelua on kehitetty asiakaspalautteiden perusteella ja uudistettu kartta avattiin tänään osoitteessa www.elisa.fi/kuuluvuus

- Olemme uudistaneet kartan ulkoasun ja toiminnallisuudet lähes täysin. Eri tekniikoiden värikoodit erottaa nyt selvästi toisistaan ja harmaapohjainen karttapohja selkeyttää näkymää. Osoitehaulla selviää yhdellä vilkaisulla kuinka hyvin osoitteessa toimii GSM, 3G tai 4G eri tekniikoilla. Myös zoomauksen tarkkuutta ja peittotietojen oikeellisuutta on parannettu, kertoo henkilöasiakkaiden laajakaistaliittymien liiketoimintajohtaja Matias Castrén Elisalta.

- Saamamme asiakaspalautteen mukaan kuuluvuuskarttapalvelu on asiakkaille merkittävä apu esimerkiksi ostopäätöstä tehtäessä. Haluammekin tarjota aina ajantasaisen ja helposti saatavan tiedon siitä mikä mobiilitekniikka asiakkaan osoitteessa toimii parhaiten, Castrén jatkaa.

Kuuluvuuskartta perustuu Google Mapsin karttatietoihin. Elisan verkon kuuluvuustietoennusteet päivittyvät kartalle säännöllisesti.

Elisan kuuluvuuskartta palvelee osoitteessa www.elisa.fi/kuuluvuus

Elisa Oyj, Henkilöasiakkaiden laajakaistaliittymien liiketoimintajohtaja Matias Castrén, puh. 050 66906, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean verkon, joka mahdollistaa 3G- ja 4G-palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi