Juhlapyhien viestimäärä jälleen huippulukemissa Elisan verkossa

Elisa Oyj, lehdistötiedote 2.1.2013

Suomalaiset lähettivät viestejä jouluna ja uutena vuotena jälleen ahkerasti, yli 17,3 miljoonaa teksti- ja multimediaviestiä. Kokonaisliikenteen määrä juhlapyhien aikana kasvoi viime vuodesta.

Jouluaatto säilytti asemansa suomalaisten suosikkiviestittelypäivänä. Multimediaviestejä lähetettiin Elisan verkossa yli seitsemän kertaa enemmän kuin tavallisena päivänä, ja tekstiviestejä lähetettiin jouluaaton huippuhetkellä lähes kaksinkertainen määrä normaaliin päivään verrattuna. Toinen viestipiikki koettiin jälleen vuoden vaihtuessa, jolloin multimediaviestejä lähetettiin lähes neljä kertaa enemmän kuin normaalina arkipäivänä.

Suosituimmat lähetysajat olivat jouluaattona klo 12–13 välillä ja uuden vuoden aattona klo 23.40–00.40 välisenä aikana, jolloin tekstiviestejä kulki jopa yli 1,2 miljoonaa kappaletta tunnissa. Huippuhetkellä viestiliikenne oli yli yhdeksänkertainen normaaliin verrattuna.

Pyhien aikana kokonaisliikenteen määrä lisääntyi viime vuoteen verrattuna. Multimediaviestejä lähetettiin 24.–31.12.2012 noin 8 % enemmän kuin viime vuonna samaan aikaan. Myös tekstiviestien määrässä oli hienoista kasvua.

– Nopeiden mobiiliyhteyksien ja niitä käyttävien päätelaitteiden yleistyminen näkyy vuosi vuodelta enemmän viestiliikenteessämme. Älypuhelinta käytetään suosikkisovellusten lisäksi runsaasti myös kuva- ja tekstiviestittelyyn, kertoo Elisan liittymäliiketoimintajohtaja Henri Korpi.

Lisätiedot: Elisa Oyj, liittymäliiketoimintajohtaja Henri Korpi, 045 670 0416, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean verkon, joka mahdollistaa 3G- ja 4G-palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi