KHO hyväksyi Elisan valituksen tilaajayhteysasiassa

Lehdistötiedote 27.7.2012

Korkein hallinto-oikeus on tänään antamassaan päätöksessä todennut, että Viestintäviraston 5.5.2010 tekemä päätös Elisan tilaajayhteyksien hinnoittelusta ei ollut lain mukainen ja kumoaa päätöksen sekä palauttaa asian Viestintävirastolle.

Korkein hallinto-oikeus toteaa 27.7.2012 annetussa päätöksessä: "Viestintäviraston päätös kumotaan valituksessa kysymyksessä olevilta osin eli tilaajayhteystuotteiden kuukausimaksujen ja tilaajayhteystuotteiden kytkentämaksujen kustannussuuntautuneisuuden arvioinnin ja asetettujen enimmäismäärien osalta ja asia palautetaan näiltä osin Viestintävirastolle uudelleen käsiteltäväksi."

Elisa haki korkeimman hallinto-oikeuden ratkaisua Viestintäviraston päätökseen, jonka mukaan tilaajayhteyksien kuukausihinnoittelu ja kytkentämaksujen hinnoittelu eivät olisi säännösten mukaisia. KHO:n päätös tukee Elisan näkemystä ja investoivan operaattorin toimintaedellytyksiä.

Elisan 5.5.2010 julkaisema aiempi tiedote on luettavissa Elisan lehdistötiedotteissa.

Lisätietoja: Elisa Oyj, Ismo Heino, johtaja, operaattoriasiakkaat, Tuotanto, puh. 050 552 7323, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopean 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi