Lumia kirimässä suomalaisten suosioon ennakkovarausten perusteella

Elisa Oyj, lehdistötiedote 1.2.2012

Nokia C2-01 jatkaa henkilö- ja yritysasiakkaiden myydyimpänä puhelimena. Elisa arvioi Nokian Lumia 800 -puhelimen ottavan paikkansa myydyimpien älypuhelinten joukossa kevään mittaan. Lumian ennakkovarauksia on tehty jo tuhansia.

Tammikuussa aloitetut Nokia Lumia 800 -älypuhelimen ennakkovaraukset ovat lähteneet vauhdilla käyntiin. Elisan yritys- ja henkilöasiakkaat ovat varanneet tähän mennessä jo yhteensä tuhansia puhelimia. Lumian toimitukset ja myynti aloitetaan tänään, ja Elisan myymälöissä on varauduttu puhelimen kovaan kysyntään.

– Mutkaton käyttöjärjestelmä on herättänyt kiinnostusta asiakkaissa ja lisäksi puhelimen viimeistelty muotoilu on saanut kiitosta osakseen. Lumiasta tulee varteenotettava kilpailija tämänhetkisille suosituimmille älypuhelimille, joten halusimme tuoda Windows Marketplaceen Elisa Viihde- ja Oma Saunalahti -mobiilisovellukset heti alkuvaiheessa, Elisan henkilöasiakkaiden liittymäliiketoiminnasta vastaava johtaja Henri Korpi kertoo.

Avainasemassa yrityksille on Lumiassa valmiina oleva kyvykkyys MS Office -ohjelmien käyttöön, dokumenttien käsittelyyn ja jakamiseen suoraan puhelimesta. Suomalaisyritykset ovat tehneet runsaasti Lumian ennakkovarauksia, ja Elisa Toimisto 365 -ratkaisun kysyntä on voimakasta. Se kertoo yritysten halusta viedä MS Office-, sähköposti- ja kalenteriohjelmistot pilveen ja vastata nykyajan työnteon haasteisiin tehokkailla liikkuvan työn ratkaisuilla.

– Ennakoimme, että Lumiasta tulee yritysten mobiliteetin perusväline. Se tuo toimiston mukaan sinne, missä sitä kulloinkin tarvitaan. Wordia, PowerPointia ja Exceliä voi käyttää nyt älypuhelimella samaan tapaan kuin tietokoneella työpöydän ääressä. Lisäksi yrityksen dokumentit ovat aina saatavilla mobiilin Sharepointin kautta, johtaja Anssi Okkonen toteaa.

Elisan tammikuun myydyimpien puhelinmallien kärjessä jatkoi Nokia C2-01. Listalla pitkään olleet Apple iPhone 4S ja Samsung Galaxy S II pitävät edelleen pintansa myydyimpien puhelinten joukossa.

Myydyimmät puhelimet henkilöasiakkaille tammikuussa 2012:

1. Nokia C2-01
2. Huawei Ideos X5
3. Nokia 300
4. Samsung Galaxy Xcover
5. Samsung Galaxy S II
6. Apple iPhone 4S
7. Samsung Galaxy Gio
8. Nokia N9-00
9. Nokia 500
10. Nokia E7-00
11. Nokia N8-00