Seppo Jokisen uusin romaani luettavissa ensimmäisenä Elisa Kirjassa

Elisa Oyj, lehdistötiedote 15.4.2011

Elisa Kirja –palvelu, jossa on Suomen suurin sähköisen kirjallisuuden valikoima, julkaisee tänään Seppo Jokisen uuden romaanin Ajomies. CrimeTimen kustantama romaani julkaistaan ensin sähköisenä kirjana ja myöhemmin keväällä painettuna versiona.

Sähköisenä kirjana Elisa Kirja -palvelussa tänään julkaistava Ajomies ilmestyy paperiversiona kauppoihin myöhemmin keväällä.  Ajomies on tunnetun Tamperelaisen kirjailijan Seppo Jokisen ensimmäinen romaani, jonka kustantaa dekkaristiosuuskunta CrimeTime.

- Seppo Jokisen romaani on hyvä esimerkki Elisan ja CrimeTimen yhteistyöstä sekä sähköisen palvelun mahdollisuuksista. Elisa Kirja -palvelussa lukijat pääsevät syventymään Jokisen kiehtovaan tarinaan heti tuoreeltaan. Lukijat voivat lukea palvelussamme katkelman romaanista ja Elisa Kirja -sovelluksen avulla ladata sen kokonaan suoraan älypuhelimeensa tai tablettiinsa, kertoo Elisalta palveluliiketoimintajohtaja Mikael Rönnblad.

- Elisan sähkökirjapalvelu antaa mahdollisuuden toimittaa dekkari lukijoille jo ennen kuin se saadaan painosta. Tampere sai aikoinaan ensimmäisenä sähköt Suomessa. Siksi on kutkuttavaa, että sillä on tällä tavoin mahdollisuus saada myös ensimmäisenä sähköinen dekkarimme, kustantaja Jouni Tervo CrimeTimesta sanoo

Myöhemmin keväällä Jokisen Ajomies on saatavilla myös äänikirjana.

Elisa Studiolla vietetään tällä viikolla lukemisen teemaviikkoa.

Elisa Kirja -palvelu löytyy osoitteesta www.elisa.fi/kirja.
Elisa Studio, Lasipalatsi, Mannerheimintie 22–24
www.elisa.fi/studio

Elisa Oyj, Liisa Puurunen, p. 050 506 0285,
etunimi.sukunimi@elisa.fi
Jouni Tervo, CrimeTime, p. 050 4618646, etunimi.sukunimi@pulitzer.fi

Elisa Kirja -palvelu pitää sisällään kaikkien merkittävien suomalaisten kustantajien ääni- ja e-kirjatuotannon sekä Elisan omaa erikoissisältöä, joka on saatavilla ainoastaan Elisa Kirja -palvelusta. Palvelussa on yli 400 e-kirjaa ja yli 300 äänikirjaa. E-kirjoja voi ostaa ja lukea suoraan Applen tai Android-laitteella maksuttomalla Elisa Kirja -mobiilisovelluksella. Lisäksi e-kirjoja voi lukea pc:llä sekä useiden eri laitevalmistajien lukulaitteilla, jotka tukevat Adoben kopiosuojausta. Äänikirjat ovat MP3-muodossa, ja niitä voi kuunnella suoraan internetissä tai ladata omalle tietokoneelle, MP3-soittimelle tai MP3-soittimella varustettuun matkapuhelimeen. Elisa Kirja -palvelussa ääni- ja e-kirjoille voi myös luoda oman sähköisen kirjahyllyn, jossa hankitut e-kirjat ja äänikirjat säilyvät, ja josta ne voi ladata maksutta uudelleen. E-kirjojen hinnat vaihtelevat 0-60 euron välillä ja äänikirjojen hinnat yhdestä eurosta 20 euroon. Kirjat voi maksaa verkkopankissa, luottokortilla tai erillisellä kuukausilaskulla. Elisa Kirja -palvelu löytyy osoitteesta www.elisa.fi/kirja.

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme viihtymistä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman 3G-verkon. Liikevaihtomme vuonna 2010 oli 1,46 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 600. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi

CrimeTime on Harri Nykäsen ja Jouni Tervon omistaman Pulitzer Oy:n rekisteröity tavaramerkki, jonka nimiin muodostetaan tunnettujen suomalaisten dekkaristien osuuskunta. Jäsenyys uudessa kustantamossa edellyttää vakiintunutta asemaa kotimaisessa kirjallisuudessa. 12 perustajajäsenen yhteenliittymä julkaisee tänä vuonna 6-7 romaania sekä painettuna että ääni- ja sähkökirjaversioina.