Signicat kansainvälisti Elisan mobiilivarmenteeseen perustuvan tunnistusratkaisun

Elisa Oyj, lehdistötiedote 20.2.2012

Norjalaisen, sähköisiä tunnistusratkaisuja tarjoavan Signicatin ja Elisan yhteistyö laajentaa mobiilivarmenteen käytön kaikkiin Pohjoismaihin. Yhteistyön ansiosta kaikki pohjoismaiset asiakkaat voidaan jatkossa tunnistaa vahvasti verkossa yhdellä ratkaisulla. Lisäksi mobiilivarmenne mahdollistaa täysin uudenlaisten sähköisten palvelujen kehittämisen.

Elisan ja Signicatin yhteistyön ansiosta pohjoismaiset yritykset ja organisaatiot voivat tunnistaa kaikki pohjoismaiset asiakkaansa yhden ratkaisun avulla. Ratkaisu ei ole sidottu yhden yksittäisen pankin tai muun tunnistusjärjestelmän ylläpitäjän asiakaskuntaan, joten se mahdollistaa aiempaa huomattavasti laajemman asiakkaiden tunnistamisen. Jatkossa ei enää tarvitse ylläpitää useita eri tunnistusjärjestelmiä ja erillisiä sopimuksia kussakin maassa erikseen.

- Suomalainen palveluntarjoaja ei ole koskaan aikaisemmin pystynyt tunnistamaan yhtä paljon käyttäjiä yhdellä ratkaisulla kaikissa näissä maissa, joihin ratkaisu nyt otetaan käyttöön. Uusi ratkaisu tuo yrityksille, julkiselle sektorille sekä muille organisaatioille merkittävän helpotuksen. Suomalainen palveluntarjoaja voi tunnistaa kaikki pohjoismaiset asiakkaat yhdellä tunnistusratkaisulla, ja suomalaiset voivat tunnistautua ruotsalaisten, norjalaisten ja tanskalaisten palveluntarjoajien palveluihin jo tälläkin hetkellä käytössä olevalla suomalaisella mobiilivarmenteella, Elisan asiakasvuorovaikutusratkaisuista vastaava johtaja Anna-Mari Ylihurula toteaa.

Kuluttajille mobiilivarmenne tuo sujuvuutta sähköiseen asiointiin.

- Ratkaisusta hyötyy käytännössä tulevaisuudessa jokainen pohjoismaalainen, joka haluaa esimerkiksi tilata uuden luottokortin, kilpailuttaa vakuutuksia, hankkia lainaa, asioida verkkokaupassa tai pelata erilaisissa pelipalveluissa, Ylihurula jatkaa.

Signicat toi Elisan tunnistuspalvelun kaikkien pohjoismaisten asiakasorganisaatioidensa käyttöön, ja vastaanotto on ollut erittäin hyvä. Ratkaisu otetaan ensimmäisenä käyttöön tunnetuissa pohjoismaisissa finanssipalveluissa. Signicatin tunnetuimpia asiakkaita ovat muun muassa Santander Consumer Bank ja SEB.

- Edelläkävijänä kehitämme uusia turvallisuutta parantavia ratkaisuja markkinoille ja mobiilivarmenne on merkittävä lisä palvelutarjontaamme. Yhteistyö Elisan kanssa avaa asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme mahdollisuuden luoda täysin uudenlaisia sähköisiä palveluja ja kehittää samalla koko markkinaa. Uskomme, että asiakkaamme näkevät tämän yhteistyön ja uusien mobiilivarmennetta hyödyntävien sähköisten palveluiden kehittämisen erittäin kiinnostavana, toimitusjohtaja Gunnar Nordseth Signicatilta kertoo.

Elisa Oyj, Perttu Hörkkö, liiketoiminnan kehityspäällikkö, Yritysasiakkaat, +358 50 324 9373, etunimi.sukunimi@elisa.fi
Signicat AS,  Gunnar Nordseth, CEO, +47 930 60 408, etunimi.sukunimi@signicat.com

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopean 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi

Signicat on norjalainen IT-palveluyritys, joka on keskittynyt sähköisiin tunnistusratkaisuihin. Yrityksen peruspalvelu on tarjota eri eurooppalaisia sähköisen tunnustamisen menetelmiä palveluna, mahdollistaen vahvan sähköisen tunnistamisen sekä digitaaliset allekirjoitukset. Signicatilla on erityisen vahva markkina-asema pohjoismaissa vahvan tunnistamisen ja sähköisten sopimuspalvelujen osalta. Yrityksen tunnetuimmat referessiasiakkaat ovat mm. If, TrygVesta, SEB Kort, KLP, Gassco, Komplett and the Norwegian Postal Service. Lisätietoja www.signicat.com