Solteq parantaa palvelujaan laajalla yhteistyösopimuksella Appelsiinin kanssa

Lehdistötiedote 7.12.2012

Ohjelmistopalveluyhtiö Solteq ulkoistaa koko IT-ympäristön työasemista palvelimiin Appelsiinille ja siirtyy samalla Elisan puhe- ja tietoliikenneasiakkaaksi. Ulkoistus on osa laajaa uudistusta, jonka tavoitteena on tukea Solteqin liiketoiminnan kehitystä ja laajentaa asiakkaille tarjottavien palvelujen valikoimaa.

Solteq Oyj jatkaa toimintansa fokusointia ja ulkoistaa IT-palvelunsa Elisan tytäryhtiölle Appelsiinille. Strategisen kumppanuuden tavoitteena on tukea Solteqin muuttuvaa liiketoimintaympäristöä ja tarjota entistä parempia toiminnan- ja taloudenhallinnan ohjelmistopalveluja Solteqin asiakkaille. Appelsiinin ratkaisujen avulla Solteq voi laajentaa palveluvalikoimaansa ja tarjota jatkossa kapasiteetti- ja pilvipalveluita omille asiakkailleen.

– Haemme kumppanuudella hyötyä sekä koko liiketoimintaan että asiakkuuksiin. Saamme Appelsiinilta osaamista, jonka avulla voimme tarjota asiakkaillemme laadukkaan ja joustavan palvelualustan. Ratkaisu myös lisää ohjelmistojemme toimintavarmuutta ja parantaa Solteqin palvelun tasoa, Solteqin toimitusjohtaja Repe Harmanen kertoo.

– Appelsiini tarjoaa skaalautuvia palveluita, jotka tukevat Solteqin kasvua. IT-ympäristön hallinnoinnin sijaan Solteq voi jatkossa keskittyä palveluidensa kehittämiseen. Löysimme yhteisen sävelen helposti, sillä Appelsiinia ja Solteqia yhdistävät suomalaisuus ja suomalaisyritysten käyttöön rakennetut palvelut, Appelsiinin toimitusjohtaja Jukka Koivisto toteaa.

Solteqin sisäistä IT-palvelua parantaa lisäksi Appelsiinin käyttäjätuki, joka on sopimuksen myötä myös Solteqin henkilöstön käytettävissä. Appelsiinin osaaminen on välittömästi Solteqin työntekijöiden käytössä, sillä yli 90 % puheluista vastataan alle 20 sekunnissa, ja 80 % käyttäjän ongelmista ratkaistaan heti ensimmäisen puhelun aikana.

Osana kokonaisulkoistusta Solteq siirtää puhe- ja tietoliikenteensä Elisalle.

– Kannaltamme on erinomaista, että Elisa ja Appelsiini toimittavat koko ICT-ympäristömme. Keskittäminen tuo kustannushyötyjä ja helpottaa palveluiden hallinnointia, Harmanen sanoo.

Repe Harmanen, toimitusjohtaja, Solteq Oy, p. 0400 467 717, etunimi.sukunimi@solteq.com
Jukka Koivisto, toimitusjohtaja, Appelsiini, p. 040 768 7868, etunimi.sukunimi@appelsiini.fi

Appelsiini Finland Oy on edistyksellinen, suomalainen korkean osaamisen IT-palvelutalo, joka tuottaa monipuolisia tietotekniikan työn tuottavuus-, konsultointi-, sovelluskehitys-, ulkoistus- ja tukipalveluja. Asiantuntijapalvelut perustuvat korkeaan asiakastyytyväisyyteen, syvään teknologiaosaamiseen ja aitoon asiakaslähtöiseen toimintaan. Yhtiön pääpainoalueena on tarjota jatkuvia IT-palveluita sekä toimia pitkäaikaisena ja luotettavana kumppanina asiakkaille. Vuonna 1999 perustetun Appelsiinin liikevaihto on kasvanut vahvasti joka vuosi ja pysynyt hedelmällisen kannattavana. Työntekijöitä on noin 195. Appelsiini on Elisan tytäryhtiö. www.appelsiini.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme kattavan ja nopean verkon, joka mahdollistaa 3G- ja 4G-palvelut. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi