Uudenlainen tapa lukea lapsen kanssa: Elämyksellinen Eero-lastenkirjasarja Elisa Kirja -palvelussa

Lehdistötiedote 4.10.2012

Elisa on kehittänyt uudenlaisen tavan lukea lapsen kanssa. Tänään julkaistavissa, kuvituksen ja kertojaäänen yhdistävissä kuvaäänikirjoissa seikkailee pieni ja utelias Eero. Yhteistyössä kirjailija-toimittaja Silja Sillanpään ja graafikko Tommi Mutikaisen kanssa Elisa Kirja -palvelulle tehdyt kuvaäänikirjat kulkevat kätevästi mukana tabletissa tai älypuhelimessa.

Kuvaäänikirja on uudenlainen, Elisan kehittämä kirjaformaatti, joka sopii erityisen hyvin lastenkirjallisuuteen. Lasten kuvaäänikirjallisuuden ensimmäinen sankari on uusi hahmo Eero, joka tutkii ja oppii maailmaa isänsä lukulasien takaa.

- Eero on innostunut numeroista ja niitä tutkimalla Eero sukeltaa satuun ja seikkailuun. Eeron esimerkki näyttää, että pysähtyminen, tarkkailu ja tutkiminen avaavat aina ovia johonkin isompaan – oli kiinnostuksen kohde sitten numerot, dinot tai prinsessat, kertoo Eero-tarinoiden kirjoittaja Silja Sillanpää.

Eero-kirjasarja sopii noin 3 – 8-vuotiaille lapsille ja heidän vanhemmilleen. Eero-tarinat kannustavat lapsia ja miksei aikuisiakin uteliaisuuteen ja ohjaavat lapsia lukemisen alkuun jo ennen kouluikää. Kuvaäänikirjoja on helppo käyttää missä ja milloin tahansa: matkustaessa, odotellessa tai vaikka nukkumaan mennessä.

- Halusimme tehdä Elisalla uudenlaisen avauksen sähköisen lukemisen nopeasti kasvavaan tarjontaan. Eero-hahmo hurmasi meidät heti ja on hienoa, että tekijät ovat ihan alusta alkaen ottaneet huomioon sähköisen lukemisen mahdollisuudet. On ilo kuljettaa Eeroa mukana muistuttamassa siitä, että aikuisenakin voi olla utelias ja katsella maailmaa uudenlaisin silmin, toteaa palvelujohtaja Liisa Puurunen Elisalta.

Eeron seikkailuihin pääsee helposti mukaan lataamalla maksuttoman Elisa Kirja -sovelluksen tablettiin (Android tai iPad) tai älypuhelimeen (Android, iPhone tai Windows Phone 7). Eero-sarjan kolme ensimmäistä osaa, Eero ja ykkösen pysäkki, Eero kaksin kerroin sekä Eero ja kolmipyörä ovat saatavilla Elisa Kirja -palvelussa 4.10. alkaen ja niiden hinta on 5,90 euroa/kpl. Lisää Eero-tarinoita on luvassa myöhemmin tämän vuoden aikana.

Lisätietoja Elisa Kirja -palvelusta ja Eero-kuvaäänikirjoista on Elisan verkkosivuilla. Eeroon voi tutustua myös Elisa Kirjan Eero-sivuilta löytyvän videon kautta.

Lisätietoja: Liisa Puurunen, palvelujohtaja, Elisa Oyj, p. 050 5060285, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme elämyksiä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman ja nopean 3G-verkon sekä 4G-nopeudet. Liikevaihtomme vuonna 2011 oli 1,53 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 750. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi