Elisa julkistaa ensimmäisen vihreän joukkovelkakirjalainan liikkeeseen laskusta ja ilmoittaa vuonna 2024 erääntyvän joukkovelkakirjalainan takaisinostosta

ELISA OYJ SISÄPIIRITIETO 18.9.2023 KLO 10.45

EI JULKISTETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI, YHDYSVALLOISSA, AUSTRALIASSA, KANADASSA, HONGKONGISSA, JAPANISSA, UUDESSA-SEELANNISSA, ETELÄ-AFRIKASSA TAI SINGAPORESSA, TAI MISSÄÄN MUUSSA VALTIOSSA, JOSSA LEVITTÄMINEN TAI JULKISTAMINEN OLISI LAINVASTAISTA.

Elisa ilmoittaa vihreän joukkovelkakirjalainan liikkeeseen laskusta yhtiön 1,5 miljardin euron määräisen eurooppalaisen joukkovelkakirjalainaohjelman (EMTN) puitteissa. Liikkeeseen laskettavan lainan määrän arvioidaan olevan 300 miljoonaa euroa. Lainajärjestelyn pääjärjestäjinä toimivat Danske Bank, Nordea, SEB ja Svenska Handelsbanken.

Elisa on tänään tehnyt käteisostotarjouksen Elisan vuonna 2024 erääntyvien joukkovelkakirjalainojen haltijoille. Elisa esittää hyväksyvänsä ostettavaksi yhteenlasketulta pääomamäärältään enintään 150 miljoonaa euroa vastaavan määrän velkakirjoja. Tarjouksentekijä kuitenkin pidättää oikeuden harkintansa mukaan hyväksyä ostettavaksi pienemmän tai suuremman määrän velkakirjoja.

Ostotarjouksen hyväksymisen edellytyksenä on Elisan uuden vihreän joukkovelkakirjalainan liikkeeseenlasku. Ostotarjous päättyy 25.9.2023 klo 16.00 Lontoon aikaa ja tehdään 18.9.2023 päivätyn ostotarjousesitteen (Tender Offer Memorandum) ehtojen mukaisesti. Ostotarjouksen pääjärjestäjinä toimivat Nordea ja SEB.

Elisa maksaa ostotarjouksen mukaisesti takaisinostettavaksi hyväksytyistä velkakirjoista hinnan, joka on 98,57 % nimellishinnasta. Arvioitu täsmäytyspäivä on 27.9.2023.

Uuden vihreän joukkovelkakirjalainan liikkeeseen laskusta saatavat varat käytetään hankkeiden ja investointien rahoittamiseen yhtiön vastuullisen rahoituksen viitekehyksen (Sustainability Finance Framework) puitteissa.

Jari Kinnunen, Talous- ja rahoitusjohtaja

Juha Kervinen, Rahoitusjohtaja