Elisa laskee liikkeelle 300 miljoonan euron seitsemänvuotisen joukkovelkakirjalainan ja ilmoittaa lainan takaisinostosta

ELISA OYJ PÖRSSITIEDOTE 7.3.2017 KLO 10.45

EI JULKISTETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI, YHDYSVALLOISSA, AUSTRALIASSA, KANADASSA, HONGKONGISSA, JAPANISSA, UUDESSA-SEELANNISSA, ETELÄ-AFRIKASSA TAI SINGAPORESSA, TAI MISSÄÄN MUUSSA VALTIOSSA, JOSSA LEVITTÄMINEN TAI JULKISTAMINEN OLISI LAINVASTAISTA.

Elisa laskee liikkeelle seitsemänvuotisen joukkovelkakirjalainan yhtiön 1 miljardin euron määräisen eurooppalaisen joukkovelkakirjalainaohjelman (EMTN) puitteissa. Liikkeeseen laskettavan lainan määrän arvioidaan olevan 300 miljoonaa euroa. Lainajärjestelyn pääjärjestäjinä toimivat Deutsche Bank AG, Nordea Bank AB (Publ), OP Yrityspankki ja Skandinaviska Enskilda Banken AB (Publ).

Nordea on tänään Elisan kanssa tehdyn sopimuksen mukaisesti tehnyt käteisostotarjouksen Elisan vuonna 2019 erääntyvien joukkovelkakirjalainojen haltijoille. Nordean ilmoittama ostotarjouksen maksimimäärä on 100 miljoonaa euroa. Ostotarjouksen hinta on -15 korkopisteen tuotto. Ostotarjouksen toteutuksen edellytyksenä on Elisan uuden seitsemänvuotisen joukkovelkakirjalainan liikkeeseenlasku. Ostotarjous päättyy 14.3.2017 klo 18.00 ja tehdään Nordea Bank AB (Publ) 7.3.2017 julkaiseman ostotarjousesitteen (Tender Offer Memorandum) ehtojen mukaisesti. Ostotarjouksen pääjärjestäjinä toimivat Deutsche Bank AG ja Nordea Bank AB (Publ).

Uuden seitsemänvuotisen joukkovelkakirjalainan tuotoilla varaudutaan yhtiön yleisiin rahoitustarpeisiin mukaan lukien takaisinostotarjouksen rahoitus.

Jari Kinnunen, Talous- ja rahoitusjohtaja

Juha Kervinen, Rahoitusjohtaja