Elisa laski liikkeelle 300 miljoonan euron joukkovelkakirjalainan

ELISA OYJ PÖRSSITIEDOTE 8.3.2017 KLO 16.30

Elisa on tänään sopinut 7.3.2017 ilmoitetun uuden, 2024 erääntyvän joukkovelkakirjalainan liikkeeseen laskusta ja ehdoista. Laina lasketaan liikkeelle yhtiön 1 miljardin euron Eurooppalaisen joukkovelkakirjaohjelman (EMTN) puitteissa.

Lainan määrä on 300 miljoonaa euroa ja sen korko on seitsemänvuotisen koronvaihtosopimuksen viitekorko 0,444 % + 53 korkopistettä. Lainan kuponkikorko on 0,875 % ja emissiokurssi 99,333 %.

Lainajärjestelyn pääjärjestäjinä toimivat Deutsche Bank AG, Nordea Bank AB (Publ), OP Yrityspankki ja Skandinaviska Enskilda Banken AB (Publ).

"Elisan päättäväinen ja pitkäjänteinen strategian toteuttaminen ja kannattavuuden parantaminen näkyy myös edullisempana pitkäaikaisena rahoituksena. Tehdyllä järjestelyllä hyödynsimme myönteistä tilannetta velkamarkkinalla ja pidensimme rahoituksen keskimaturiteettia," toteaa Elisan talous- ja rahoitusjohtaja Jari Kinnunen.

Jari Kinnunen
Talous- ja rahoitusjohtaja