Elisa laski liikkeelle 300 miljoonan joukkovelkakirjalainan

ELISA OYJ PÖRSSITIEDOTE 14.2.2019  KLO 17.30

Elisa on tänään sopinut 13.2.2019 ilmoitetun mukaisesti, uuden 2026 erääntyvän joukkovelkakirjalainan liikkeeseen laskusta ja ehdoista. Laina lasketaan liikkeelle yhtiön 1,5 miljardin euron Eurooppalaisen joukkovelkakirjaohjelman (EMTN) puitteissa.

Lainan määrä on 300 miljoonaa euroa ja sen korko on seitsemänvuotisen koronvaihtosopimuksen viitekorko 0,336% + 90 korkopistettä. Lainan kuponkikorko on 1,125 % ja emissiokurssi 99,260.

Lainajärjestelyn pääjärjestäjinä toimivat Danske Bank A/S, NatWest Markets, Nordea Bank Abp ja OP Yrityspankki Oyj.

"Olemme tyytyväisiä, että Elisan päättäväinen ja pitkäjänteinen strategian toteuttaminen ja kannattavuuden parantaminen näkyy erittäin vahvana kysyntänä yhtiön velkapapereihin. Tämä mahdollisti meille hyvän hinnoittelun. Tehdyllä järjestelyllä pidensimme rahoituksen keskimaturiteettia ja varaudumme tuleviin lainojen takaisinmaksuihin", toteaa Elisan talous- ja rahoitusjohtaja Jari Kinnunen.

Jari Kinnunen, Talous- ja rahoitusjohtaja

Juha Kervinen, Rahoitusjohtaja