Elisa ostaa Polystar OSIX AB:n tytäryhtiöineen

ELISA OYJ SISÄPIIRITIETO -TIEDOTE 10.6.2019 KLO 10.45

Elisa ja ruotsalainen Polystar Instruments AB ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jonka mukaan Elisa ostaa teleoperaattoreille kansainvälisesti verkon valvonta- ja analytiikkaohjelmistoratkaisuja tarjoavan Polystar OSIX AB:n ja tytäryhtiöiden koko osakekannan. Kauppa toteuttaa Elisan strategiaa kasvattaa digitaalisia palveluita kansainvälisesti ja vahvistaa Elisa Automate -liiketoimintaa.

Kauppasumma on 70 miljoonaa euroa (EV) ja Elisa maksaa sen käteisellä. Lisäksi järjestely sisältää mahdollisen, enintään 5 miljoonan euron lisäkauppahinnan, jos asetetut kasvutavoitteet saavutetaan. Kaupalla ei ole vaikutusta Elisan keskipitkän aikavälin taloudellisiin tavoitteisiin eikä osingonmaksukykyyn.

Polystar OSIXin liikevaihto oli noin 395 miljoonaa Ruotsin kruunua ja liikevoitto noin 67 miljoonaa kruunua 30.4.2019 päättyneellä tilikaudella (tilintarkastamaton). Vuonna 1983 perustetulla Polystar OSIXilla on yli 100 asiakasta 50 maassa. Yhtiön pääkonttori on Tukholmassa ja sen palveluksessa on noin 200 henkilöä Ruotsissa, Kanadassa, Saksassa, Australiassa, Uudessa Seelannissa, Singaporessa ja Yhdysvalloissa.

puh. 050 520 5555

Talous- ja rahoitusjohtaja Jari Kinnunen, puh. 050 324 3521