Elisa Oyj:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Topi Manner

ELISA OYJ, PÖRSSITIEDOTE – SISÄPIIRITIETO 18.8.2023 KLO 21.00

Elisan toimitusjohtajana vuodesta 2003 lähtien toiminut Veli-Matti Mattila arvioi, että nyt olisi hyvä hetki jäädä eläkkeelle Elisasta. Hän on ilmoittanut yhtiön hallitukselle eläkkeelle jäämisestä, kun uusi toimitusjohtaja aloittaa viimeistään 1.3.2024. Pitkään yhtiön toimitusjohtajana toimineen Veli-Matti Mattilan aikana Elisa on kasvanut alansa selkeäksi markkinajohtajaksi ja koko telealan suunnannäyttäjäksi, sekä kehittynyt moderniksi ohjelmisto- ja palveluyritykseksi, jota seurataan maailmanlaajuisesti.

Yhtiön hallitus kiittää Veli-Matti Mattilaa pitkästä, poikkeuksellisen ansiokkaasta työstä ja yhtiön luotsauksesta menestyksekkäästi digitaalisen maailman kiivaan kehityksen keskellä. Mattilan johdolla Elisassa on luotu kehittyvä erinomaisuuden kulttuuri, joka hakee vertaistaan, ja jonka tuloksista ovat päässeet nauttimaan niin Elisan asiakkaat, työntekijät kuin omistajatkin. He ovat myös saaneet nauttia toimialan parhaasta omistaja-arvon noususta.

Elisan hallitus on päättänyt nimittää yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi Topi Mannerin. Topi Manner toimii tällä hetkellä Finnair Oyj:n toimitusjohtajana. Hän on myös Elisan hallituksen jäsen, mistä luottamustehtävästä hän luopuu tänään. Elisan hallituksessa on tämän jälkeen seitsemän jäsentä. Manner aloittaa Elisan toimitusjohtajana viimeistään 1.3.2024.

ELISA OYJ HALLITUS

Lisätietoja: Anssi Vanjoki, Elisa Oyj hallituksen puheenjohtaja