Elisa sai 700 MHz:n 4G-huutokaupassa tavoittelemansa taajuudet

ELISA OYJ PÖRSSITIEDOTE 24.11.2016 KLO 15.35

700 MHz:n 4G-taajuushuutokauppa päättyi 24.11.2016. Elisa sai tavoittelemansa määrän taajuuksia, eli 2x10 MHz. Elisan taajuuksien hinta on 22,0 miljoonaa euroa ja se maksetaan 5 vuosittaisessa erässä. Toimilupa on voimassa 1.2.2017-31.12.2033.

Uudella 700 MHz taajuudella voidaan täydentää Elisan nykyistä 4G-verkkoa, jonka väestöpeitto on tällä hetkellä jo 99 prosenttia. 4G-verkon rakentaminen 700 MHz taajuudella alkaa vuonna 2017.

Taajuuksista maksettava hinta ei vaikuta Elisan osingonmaksukykyyn.

Elisan missio on digitalisaatiolla kestävä tulevaisuus. Olemme tietoliikenne- ja digitaalisten palveluiden sekä teknologioiden edelläkävijä. Tarjoamme vastuullisia ja kestäviä ratkaisuita yli 2,8 miljoonalle kuluttaja-, yritys- ja julkishallinnon asiakkaallemme päämarkkina-alueellamme Suomessa ja Virossa, sekä kansainvälisesti yli 100 maassa. Suomessa Elisa on tietoliikennepalveluiden markkinajohtaja, kansainvälisesti yhteistyökumppaneitamme ovat mm. Vodafone ja Tele2. Elisan osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä, liikevaihto 2020 oli 1,89 miljardia euroa ja henkilöstöä yli 5 000. Elisa on hiilineutraali yhtiö. Seuraa matkaamme: elisa.fi, Facebook @elisasuomi, Twitter @ElisaOyj