Elisa toimittaa täysin automatisoidun verkonhallintaratkaisun T-Mobile Czech Republicille ja Slovak Telekomille

ELISA OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 10.11.2020 KLO 10.00

Deutsche Telekom Groupiin kuuluvat T-Mobile Czech Republic and Slovak Telekom ovat valinneet käyttöönsä Elisa Automaten Virtual NOC (Network Operating Centre) tietoliikenneverkkojen automatisointiratkaisun. Elisa Automate on osa Elisan kansainvälisten digitaalisten palveluiden liiketoimintaa.

Automatisoitu pilvipohjainen ratkaisu hyödyntää koneoppimista ja tekoälyä. Sen vahvuuksina on reaaliaikainen seuranta, ns. zero-touch -prosessiautomaatio sekä ennakointikyvykkyys, joka parantaa verkon toimintoja. Ratkaisu tehostaa tietoliikenneverkkoon liittyvien kustannusten hallintaa, ja parantaa tehokkuutta sekä asiakaskokemusta. Operaattorit voivat keskittyä rutiinitehtävien sijaan pitkäjänteiseen verkkostrategiansa kehittämiseen.

Elisa Automate valittiin tarkan arviointiprosessin tuloksena. Tarjottu automaatioratkaisu on täysin yhteensopiva Deutsche Telekom Groupin käyttämien monitoimittajaverkon teknologioiden kanssa.