Elisan hallitus on päättänyt uudesta konsernin avainhenkilöiden osakepohjaisesta kannustinjärjestelmästä

ELISA OYJ PÖRSSITIEDOTE 1.2.2023 KLO 9.20

Elisan hallitus päätti 30.1.2019 sitouttavan osakepalkkiojärjestelmän 2019 perustamisesta. Päätöksen mukaan järjestelmän perusteella vuosina 20192025 maksettavat palkkiot ovat yhteensä enintään 500 000 Elisa Oyj:n osaketta sisältäen myös rahana maksettavan osuuden. Järjestelmästä on toistaiseksi allokoitu palkkioita 36 000 osaketta.

Elisan hallitus on 1.2.2023 päättänyt perustaa uuden, sitouttavan osakepalkkiojärjestelmän, joka on tarkoitettu käytettäväksi välineenä hallituksen tarpeellisiksi katsomissa tilanteissa, esimerkiksi avainhenkilöiden sitouttamisen varmistamiseen yhtiössä, uusien osaajien houkuttelemiseen tai muihin hallituksen määrittelemiin erityistilanteisiin. Sitouttavan osakepalkkiojärjestelmän kohderyhmään kuuluvat erikseen nimetyt Elisa-konsernin avainhenkilöt. Sitouttamisjaksojen pituudet ovat 1236 kuukautta. Palkkion maksaminen edellyttää, että avainhenkilön työ- tai toimisuhde on palkkion maksuhetkellä voimassa.

Järjestelmän perusteella vuosina 2023–2027 maksettavat palkkiot ovat yhdessä sitouttavasta osakepalkkiojärjestelmästä 2019 maksettavien palkkioiden kanssa yhteenlaskettuna enintään 500 000 Elisa Oyj:n osaketta sisältäen myös rahana maksettavan osuuden.

Järjestelmästä 2023 ei ole toistaiseksi allokoitu palkkioita.