Elisan hallitus päätti avainhenkilöiden kannustinjärjestelmän uudesta ansaintajaksosta

ELISA OYJ PÖRSSITIEDOTE 13.12.2018 klo 8.00

Elisalla on konsernin avainhenkilöiden osakepohjainen kannustinjärjestelmä, jossa on kolme kolmen vuoden ansaintajaksoa, 2018–2020, 2019–2021 ja 2020–2022.

Hallitus on päättänyt, että ansaintajakson 2019–2021 maksettavat palkkiot vastaavat yhteensä enintään noin 536 000 Elisan osakkeen arvoa (sisältäen myös rahana maksettavan osuuden). Mahdollinen palkkio ansaintajaksoilta 2019–2021 maksetaan vuonna 2022 osittain osakkeina ja osittain rahana. Osakepalkkiojärjestelmän kohderyhmään kuuluu enintään 200 henkilöä. Järjestelmän mahdollinen palkkio ansaintajaksolta 2019–2021 perustuu osakekohtaiseen tulokseen (EPS), uusien liiketoimintojen liikevaihtoon ja muihin keskeisiin tavoitteisiin.

Yhtiön toimitusjohtajan ja johtoryhmän jäsenen on omistettava vähintään puolet järjestelmän perusteella hänelle maksetuista nettomääräisistä osakkeista, kunnes toimitusjohtajan osakeomistus yhtiössä yhteensä vastaa hänen bruttovuosipalkkansa arvoa ja vastaavasti johtoryhmän jäsenen osakeomistus yhtiössä yhteensä vastaa puolta hänen bruttovuosipalkkansa arvosta.

Avainhenkilöiden kannustinjärjestelmästä on annettu pörssitiedote 15.12.2017.

Elisan missio on digitalisaatiolla kestävä tulevaisuus. Olemme tietoliikenne- ja digitaalisten palveluiden sekä teknologioiden edelläkävijä. Tarjoamme vastuullisia ja kestäviä ratkaisuita yli 2,8 miljoonalle kuluttaja-, yritys- ja julkishallinnon asiakkaallemme päämarkkina-alueellamme Suomessa ja Virossa, sekä kansainvälisesti yli 100 maassa. Suomessa Elisa on tietoliikennepalveluiden markkinajohtaja, kansainvälisesti yhteistyökumppaneitamme ovat mm. Vodafone ja Tele2. Elisan osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä, liikevaihto 2020 oli 1,89 miljardia euroa ja henkilöstöä yli 5 000. Elisa on hiilineutraali yhtiö. Seuraa matkaamme: elisa.fi, Facebook @elisasuomi, Twitter @ElisaOyj