• Elisa Oyj/

Elisan hallitus päätti avainhenkilöiden kannustinjärjestelmän uudesta ansaintajaksosta

ELISA OYJ PÖRSSITIEDOTE 13.12.2019 klo 16.55

Elisalla on konsernin avainhenkilöiden osakepohjainen kannustinjärjestelmä, jossa on kolme kolmen vuoden ansaintajaksoa, 2018–2020, 2019–2021 ja 2020–2022.

Hallitus on päättänyt, että ansaintajakson 2020–2022 maksettavat palkkiot vastaavat yhteensä enintään noin 407 600 Elisan osakkeen arvoa (sisältäen myös rahana maksettavan osuuden). Mahdollinen palkkio ansaintajaksoilta 2020–2022 maksetaan vuonna 2023 osittain osakkeina ja osittain rahana. Osakepalkkiojärjestelmän kohderyhmään kuuluu enintään 200 henkilöä. Järjestelmän mahdollinen palkkio ansaintajaksolta 2020–2022 perustuu osakekohtaiseen tulokseen (EPS), uusien liiketoimintojen liikevaihtoon ja muihin keskeisiin tavoitteisiin.

Yhtiön toimitusjohtajan ja johtoryhmän jäsenen on omistettava vähintään puolet järjestelmän perusteella hänelle maksetuista nettomääräisistä osakkeista, kunnes toimitusjohtajan osakeomistus yhtiössä yhteensä vastaa hänen bruttovuosipalkkansa arvoa ja vastaavasti johtoryhmän jäsenen osakeomistus yhtiössä yhteensä vastaa puolta hänen bruttovuosipalkkansa arvosta.

Avainhenkilöiden kannustinjärjestelmästä on annettu pörssitiedote 15.12.2017.