Kymen Puhelimen ja Telekarelian sulautumiset on hyväksytty

ELISA OYJ PÖRSSITIEDOTE 23.8.2013 KLO 8.30

Elisa n hallitus on hyväksynyt Kymen Puhelin Oy:n ja Telekarelia Oy:n sulautumiset Elisaan. Kymen Puhelin Oy:n ylimääräinen yhtiökokous hyväksyi sulautumisen 21.8.2013 ja Telekarelia Oy:n ylimääräinen yhtiökokous hyväksyi sulautumisen 22.8.2013. Sulautumisten arvioitu rekisteröintipäivä on 31.12.2013.

Sulautumisvastikkeina annetaan uusia Elisan osakkeita 10.6.2013 julkaistujen sulautumissuunnitelmien mukaisesti yhteensä arviolta 1 840 000 kappaletta, mikä on noin 1,1 prosenttia Elisan osakekannasta. Näistä osakkeista n. 1 610 000 annetaan Kymen Puhelimen osakkaille ja n. 230 000 Telekarelian osakkaille.

Vastikeosakkeet tulevat kaupankäynnin kohteeksi NASDAQ OMX Helsinki Oy:n pörssilistalle arviolta 3.1.2014.

Johtaja, sijoittajasuhteet ja talousviestintä

Elisa on tietoliikenne- ja digitaalisten palveluiden edelläkävijä. Asiakkaanamme on 2,8 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota, ja kattavassa verkossamme on yli 6,3 miljoonaa liittymää. Yhteistyö mm. Vodafonen kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Päämarkkina-alueemme ovat Suomi ja Viro, tarjoamme digitaalisia palveluita myös kansainvälisille markkinoille. Elisan osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 1,84 miljardia euroa ja henkilöstöä 4 900. Vastuullisena suomalaisena markkinajohtajana toimintaamme ohjaa toiminnan jatkuva parantaminen. Lisätietoja www.elisa.fi, Facebookissa @elisasuomi ja Twitterissä @ElisaOyj