Nimitystoimikunnan ehdotus Elisan hallituksen kokoonpanoksi ja hallituksen palkkioiksi

ELISA OYJ PÖRSSITIEDOTE 27.1.2014 KLO 15.00

Elisa Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunta ehdottaa 2.4.2014 kokoontuvalle varsinaiselle yhtiökokoukselle hallituksen jäsenten lukumääräksi seitsemän. Nimitystoimikunta ehdottaa Raimo Lindin, Leena Niemistön, Eira Palin-Lehtisen, Jaakko Uotilan ja Mika Vehviläisen uudelleenvalintaa. Toimikunta ehdottaa edelleen, että hallituksen valitaan uusina jäseninä Petteri Koponen ja Seija Turunen. Nykyisistä jäsenistä Ari Lehtoranta ja Mika Salmi ilmoittivat, että he eivät ole käytettävissä uudelleenvalintaan kevään 2014 yhtiökokouksessa.

Nimitystoimikunta ehdottaa hallituksen palkkioiden säilyvän ennallaan. Ehdotukseen sisältyy luovutusrajoituksen poistaminen, mutta toimikunta edellyttää, että hallituksen jäsenellä on omistusta yhtiössä.

Lisätietoja Elisan osakkeenomistajien nimitystoimikunnan ehdottamista jäsenistä sekä palkkioehdotus kokonaisuudessaan on yhtiön internet-sivulla www.elisa.fi/yhtiokokous. Nimitystoimikunnan ehdotukset tullaan sisällyttämään yhtiökokouskutsuun.

Elisan osakkeenomistajien nimitystoimikunnan puheenjohtajana toimi Eija Ailasmaa (nimeäjänä Solidium Oy) ja jäseninä Pekka Pajamo (Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Varma), Timo Ritakallio (Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen), Jorma Eräkare (Sijoitusrahasto Nordea Suomi) sekä Raimo Lind (Elisa Oyj:n hallituksen puheenjohtaja).

Johtaja, sijoittajasuhteet ja talousviestintä

Eija Ailasmaa, Nimitystoimikunnan puheenjohtaja,