Standard & Poor’s nosti Elisan luottoluokitusta

ELISA OYJ PÖRSSITIEDOTE 18.3.2015 klo 17.15

Luottoluokittaja Standard & Poor’s tiedotti tänään Elisan pitkäaikaisten lainojen luottoluokituksen nostamisesta nykyisestä tasosta BBB tasolle BBB+. Luottoluokituksen näkymä (outlook) on vakaa. Standard & Poor’s piti lyhyiden lainojen luokituksen entisellä tasolla A-2.

Standard & Poor’s perustelee luokituksen nostoa muun muassa Elisan kannattavuudella, kassavirralla ja vahvalla taseella.

Elisan talous- ja rahoitusjohtaja Jari Kinnusen mukaan luottoluokituksen nosto heijastaa myös Elisan määrätietoista työtä strategian toteuttamiseksi ja kilpailukyvyn rakentamiseksi. Luokituksen nostolla ei ole olennaista vaikutusta lyhyen aikavälin rahoituskustannuksiin.

Standard & Poor’s on julkaissut tänään oman tiedotteensa Elisan luottoluokituksista. Englanninkielinen tiedote on saatavilla Elisan kotisivuilta www.elisa.fi/sijoittajille

Juha Kervinen
Rahoitusjohtaja