Naiseus ja kestävä arki – niistä on kyse Elloksen uudessa kampanjassa

Linnea Henriksson, Roshi Hoss ja Karin ”Kajjan” Andersson ovat kaikki mukana Elloksen uudessa Made by Women -kampanjassa. Ellos lanseeraa neljättä kertaa kampanjan, jonka keskiössä ovat naiseus ja normien kyseenalaistaminen tuotelanseerausten sijaan. ”Pohjoismaisten markkinoiden merkittävänä muoti- ja sisustusalan toimijana meidän on tärkeää säännöllisin väliajoin luopua kaupallisuudesta ja viestiä kanavissamme rohkeasti tärkeitä naiseuteen, kehopositiivisuuteen, vartalopositivismiin ja kestävyyteen liittyviä asioita”, sanoo Anna Westlund, Creative Director, Ellos.

Tunteisiin vetoavien viestien nivominen kaupallisiin kampanjoihin ei ole uutta. Koko kampanjan keskittyminen vartaloihanteen ja yhteiskunnan normien kyseenalaistamiseen on kuitenkin epätavallista – vaikka alammekin jo tottua siihen, että Ellos ja heidän Made by Women -konseptinsa tekee juuri niin. Syksyn suuressa lanseerauksessa seurataan kahta naista, esittäjinä Roshi Hoss ja Karin ”Kajjan” Andersson, jotka ovat kummatkin tutustuneet vartaloonsa uudelleen. Linnea Henrikssonin tulkinta Elloksen kappaleesta ”Walk with me” on innostava ja kannustava, ja sitä on mukava kuunnella omassa olohuoneessa. Kampanjan viesti on vahvistava, ja videot luovat tunteen yhteenkuuluvuudesta ja toiveikkuudesta.

”Made by Women on meidän tapamme tuoda esiin naiseuteen ja vartaloihanteeseen liittyviä kysymyksiä. Nämä kysymykset leimaavat kaikkea mitä Ellos tekee, sekä pieniä että suuria asioita, ja tämä on hyvä tapa tuoda viesti esiin. Aloitteella haluamme rikkoa naisia koskevan kaupallisen kerronnan trendin – muotialan on aika lopettaa naisten vartaloiden ja kertomusten korjaaminen ja paranteleminen ja antaa meidän olla sellaisia kuin olemme”, sanoo Anna Westlund, Creative Director, Ellos.

Made by Women -konseptissa, joka aiemmin keskittyi vain naiskysymyksiin, on nyt mukana myös kestävä kehitys. Videoilla näemme naisten elämän kahden tuotteen näkökulmasta kerrottuna – sohvan ja farkkuhameen.

”Halusimme tuoda esiin kotiemme tavallisten esineiden arvon. Haluamme kannustaa kestävämpään kulutukseen sekä vaatteista ja tavaroista huolehtimiseen. Tämän tyyppinen kestävyyttä koskeva viestintä on ollut meillä toistaiseksi hienovaraista, sillä me emme ole sen parempia tai huonompia kuin muutkaan alan toimijat. YK:n uusin ilmastoraportti osoittaa selvästi, että se mitä me ja meidän alamme tekee, ei riitä. Yrityksenä meidän tulee panostaa enemmän kestävyystyöhön ja samalla tuoda viestinnässämme esiin enemmän ilmastoon liittyviä asioita. Ehdottomasti tärkeintä ovat käytännön teot, mutta haluamme silti keskustella ilmastokysymyksistä ja kertoa niistä omissa kanavissamme. Muoti- ja sisustusalan toimijana ilmastokysymykset ovat meille tärkeitä, aivan kuten vartaloihanteen jatkuva kyseenalaistaminenkin”, sanoo Anna Westlund.

Kampanja lanseerataan tiistaina 14. syyskuuta ja on nähtävissä Elloksen sivustolla. Kampanjassa on kuunneltavana Linnea Henrikssonin kappale.

Saadaksesi lisätietoja ole hyvä ja ota yhteyttä:

Kampanjakuvat: https://we.tl/t-dC0jnHJ7pa

Ellos on yrityksenä tunnettu ja meillä on noin 1,6 miljoonaa aktiivista asiakasta. Pyrimme jatkuvasti kehittämään palvelujamme asiakaslähtöisesti ja tarjoamaan upeita etuja. Netistä ellos. löydät uusinta muotia, kodinsisustusta ja kauneustuotteita, yli 400 tuotemerkkiä sekä vaatteita, kenkiä ja asusteita koko perheelle.

Ellos on Ellos Groupin suurin nettikauppa. Lisätietoa Ellos Groupista on osoitteessa www.ellosgroup.com. Sieltä voit lukea yrityksen historiasta, kestävästä kehityksestä ja visiostamme. Sieltä saat myös tietoa avoimista työpaikoistamme.