Naisilta – naisille

Elloksen uusi iso panostus rikkoo yhteiskunnan normeja ja vartaloihanteita

Ellos lanseeraa vielä viisi videota Made by Women -kampanjaan, joka on naisten naisille luoma. Vuoden isossa kampanjassa nostetaan esiin Elloksen päivittäistä työtä koskettavia ja arvoihin perustuvia kysymyksiä Tove Styrken, Elaine Eksvärdin ja Ellen Bergströmin johdolla. Nämä viisi videota jatkavat siitä, mihin viime vuoden Molly Sandénin kanssa toteutettu menestyskampanja päättyi. Videoiden keskipisteessä on edelleen vartaloihanne, ja niissä esitetään kysymys: mitä naisena oleminen todella tarkoittaa?

Ellos kantaa aktiivisesti vastuuta siitä kuvasta, jota se välittää muotialan yrityksenä naisista ja naisille. Sekä #equallywomen-aloite että Made by Women -kampanja keskittyvät kokonaan tähän työhön ja viestiin.Tämän vuoden videot käsittelevät neljää naista ja edustavat jotakin, joka voi olla tyypillinen päivä naisen elämässä. Syksyllä 2020 Ellos pyysi asiakkaitaan kuvailemaan arkisia tilanteita ja tapahtumia, joita ei ehkä sillä hetkellä tule edes miettineeksi, mutta jotka monin tavoin rajoittavat, kahlitsevat ja rajaavat naiseutta. Meille lähetettyjen viestien perusteella syntyi videoiden käsikirjoitus, jonka kirjoitti Elloksen oma käsikirjoittaja.

Videoissa esiintyy monia tunnettuja kasvoja ja ääniä. Tove Styrke tekee tämän vuoden tulkinnan Elloksen kappaleesta Walk with me, ja hänen musiikkivideonsa on mukana yhdessä videoistamme. Suurimman videon käsikirjoituksen lukee Elaine Eksvärd, joka myös esiintyy samassa videossa. Muita omana itsenään esiintyviä henkilöitä ovat mm. koomikko ja näyttelijä Ellen Bergström, kirjailija ja yrittäjä Siduri Poli, Ångespoddenin Ida ja Sofie sekä TV-kokki Markiz Tainton. Monet esiintyjistä tulevat kampanjan aikana julkaisemaan omia sisältöjään, joissa he tulkitsevat kampanjan viestiä ja esittelevät sen omissa formaateissaan.

”Made by Women on meidän tapamme tuoda esiin naiseuteen ja vartaloihanteeseen liittyviä kysymyksiä. Nämä kysymykset koskettavat kaikkea mitä me teemme Elloksella, sekä pieniä että suuria asioita, ja täällä me saamme viestin hyvin esiin. Haluamme tällä aloitteella katkaista trendin, jolla naista kuvataan kaupallisessa kerronnassa. Muotialan on aika lopettaa naisten vartaloiden ja kertomusten muokkaaminen ja paranteleminen, ja antaa naisten sen sijaan olla juuri sellaisia kun he ovat”, sanoo Anna Westerlund, Creative Director, Ellos.

Kampanja laseerataan viikolla 10, ja videot ovat nähtävissä Elloksen sivustolla, YouTube-kanavalla ja Instagramissa.

Saadaksesi lisätietoja ole hyvä ja ota yhteyttä:

Kampanjakuvat: https://we.tl/t-RQtj1m8rJA