• Elomatic Oy/

Muistutus: Media­ti­lai­suus ti 26.3. klo 13: Uusia vetyinvestointeja Suomeen – tähtäimessä Suomen omavaraisuus ammoniakin tuotannossa

Suomalainen Green North Energy on tehnyt aiesopimukset kahden kaupungin kanssa vihreiden vety- ja ammoniakkilaitosten osalta. Yhteensä yli miljardin euron suunnitelluilla investoinneilla tähdätään vihreän siirtymän vauhdittamiseen, huoltovarmuuden paranemiseen ja lukuisten uusien työpaikkojen syntymiseen Suomeen. Investoinneissa Green North Energy hyödyntää Business Finlandin tuella kehittämäänsä tuotantokonseptia, jota se soveltaa jo Naantaliin rakentuvassa pilottilaitoksessa.

Pidämme aiheesta mediatilaisuuden tiistaina 26.3.2024 klo 13–14 Business Finlandin tiloissa (Porkkalankatu 1, 00180 Helsinki).

13.00 Ympäristöministeriön kansliapäällikön Juhani Damskin puheenvuoro

13.10 Business Finlandin Hiilineutraali tulevaisuus -mission johtajan Helena Sarénin puheenvuoro

13.20 Green North Energyn toimitusjohtajan Jussi Ylisen ja Elomaticin hallituksen puheenjohtajan Patrik Rautaheimon puheenvuorot

13.35 Kaupunginjohtajien puheenvuorot

13.50 Kysymyksiä ja vastauksia

14.00 Tilaisuus päättyy

Pyydämme ilmoittautumaan tilaisuuteen viimeistään maanantaina 25.3. klo 15 sähköpostitse: piia.leinonen@elomatic.com

Piia Leinonen
Markkinointi- ja viestintäjohtaja, Elomatic

Helena Sarén
Mission Lead, Carbon Neutrality, Business Finland
p. 040 343 3324

Green North Energy on vuonna 2021 perustettu vihreän energian hankekehitysyhtiö, joka mahdollistaa vihreää vetyä ja ammoniakkia valmistavien laitosten toimintaa. Yhtiön suurimmat yritysomistajat ovat insinööri- ja konsulttitoimisto Elomatic Oy sekä Flexens Oy Ab. Yhtiön pilottilaitos valmistuu vuonna 2027 Naantaliin.

www.greennorth.energy