Eltel ja Kempower aloittavat yhteistyön sähköautojen latausinfran rakentamiseksi

Eltel ja Kempower ovat allekirjoittaneet merkittävän sopimuksen sähköautojen pikalatausinfran rakentamisesta Suomessa. Sopimuksen myötä Eltelin kattava infraosaaminen ja Kempowerin huippuluokan skaalautuva ja modulaarinen latausteknologia ovat saatavilla yhdessä paketissa. Lisäksi Eltelin paikallisten sähköammattilaisten verkosto tarjoaa Kempowerin latauslaitteille koko Suomen kattavan huolto- ja ylläpitopalvelun.

Sopimus mahdollistaa nykyisille ja uusille asiakkaille vaivattoman ja käyttövalmiin pikalatausratkaisun räätälöitynä asiakkaan toiveen mukaisesti. Samalla asiakkaat voivat varmistua siitä, että Eltel ja Kempower pitävät yhdessä huolen asiakkaan sähköisen kaluston pysymisestä liikenteessä, kokoluokasta riippumatta.

Tyypillinen asiakaskunta, joka hyötyy Eltelin ja Kempowerin yhteistyöstä on esimerkiksi julkisen ja raskaan liikenteen toimijat. Suuretkin ratkaisut kuten sähköbussien varikot onnistuvat alusta loppuun saakka Eltelin paikallisten ammattilaisten kanssa.

”Asensimme Suomen ensimmäisen pikalatauslaitteen noin 10 vuotta sitten ja siitä saakka olemme olleet merkittävässä roolissa Suomen latausinfran rakentamisessa. On hienoa, että nyt solmitun sopimuksen myötä jatkamme Suomen sähköisen liikenteen rakentamista toisen suomalaisen sähköisen liikenteen tienraivaajan eli Kempowerin kanssa. Näen yhteistyön täydentävän molempien yritysten palveluvalikoimaa saumattomasti”, sanoo Juha Luusua, Eltelin toimitusjohtaja.

”Tarvitsemme luotettavia kumppaneita, jotka pystyvät vastaamaan kanssamme sähköajoneuvojen latausinfran kasvavaan kysyntään. Eltelillä on laaja-alainen ymmärrys infran rakentamisesta ja on hienoa päästä työskentelemään yhdessä heidän kanssaan puhtaamman liikenteen edistämiseksi”, sanoo Kempowerin myyntijohtaja Tommi Liuska.

Suurteholatureiden rakentaminen vaatii asiantuntemusta eri latausratkaisuista, mutta myös sähköinfran rakentamisesta. Yhteistyön avulla Eltel ja Kempower räätälöivät asiakkaalle kokonaisuuden, joka sisältää infran rakentamisen, latausratkaisun ja elinkaaren kestävän huollon ja viankorjauksen. Asiakkaalle tämä tarkoittaa luotettavaa, turvallisesti ja vastuullisesti toteutettua latausratkaisua sähköisen liikkumisen mahdollistamiseksi ja edistämiseksi.

Juha Luusua, toimitusjohtaja, Eltel
juha.luusua@eltelnetworks.com, +358 40 311 3005

Tommi Liuska, myyntijohtaja, Kempower
tommi.liuska@kempower.com, +358 29 0021900

Eltel on johtava pohjoiseurooppalainen teknisten palveluiden toimittaja sähkö- ja tietoliikenneverkkotoimialalla. Tarjoamme laajan valikoiman palveluita ulottuen suunnittelu-, rakentamis- ja ylläpitopalveluista aina kokonaisvaltaisiin projektitoimituksiin saakka. Haluamme osallistua kestävämmän ja toimivamman huomisen rakentamiseen nykyisille ja tuleville sukupolville. Eltelissä työskentelee noin 5,000 työntekijää, joista Suomessa 1,500. Liikevaihtomme oli  812,6 miljoonaa euroa vuonna 2021. Osakkeemme on listattu Nasdaq Tukholmassa.

Kempower
Kempower suunnittelee ja valmistaa DC-tasavirtapikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille ja sähkökäyttöisille koneille. Olemme omistautuneita sähköajoneuvojen harrastajia, joilla on syvä ymmärrys latausmarkkinasta ja käytännönläheinen asenne tekemiseen. Tuotekehityksen ja tuotannon juuret ovat Suomessa, ja suurin osa materiaaleistamme ja komponenteistamme hankitaan paikallisesti. Palvelemme kaikkia sähköajoneuvoja henkilöautoista ja hyötyajoneuvoista kaivoskoneisiin, veneisiin ja moottoriurheiluun. Kemppi Groupin 70 vuoden kokemus DC-virtalähteiden kehittämisestä asettaa korkeat laatuvaatimukset tuotesuunnittelullemme ja käyttäjäkokemuksen kehittämiselle. Kempower on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla.  www.kempower.com