• Eltel Networks/

Eltel ja Metsä Fibre ovat allekirjoittaneet sopimuksen voimajohdon rakentamisesta Kemin uudelle biotuotetehtaalle

Eltel ja Metsä Fibre ovat allekirjoittaneet sopimuksen voimajohdon rakentamisesta Kemin uudelta biotuotetehtaalta Keminmaan sähköasemalle. Uuden Pajusaari-Isohaara-Keminmaa 110 kV -voimajohdon pituus on noin 15 kilometriä. Toimitukseen sisältyy 110 kV -maakaapelitöitä Isohaaran ja Keminmaan sähköasemilla.

Eltelin ja Metsä Fibren solmima sopimus sisältää myös nykyisen voimajohdon purkamisen ja kuuden pylvään muutostyöt Kemissä. Projekti on alkanut jo aiemmin suunnittelulla. Työt maastossa alkavat keväällä 2021 ja urakka valmistuu kokonaisuudessaan kesällä 2022.

”Haluamme alansa parhaat ammattilaiset kumppaneiksi rakentamaan modernia biotuotetehdasta Kemiin. Kumppaneiltamme edellytämme sitoutumista projektin tavoitteisiin niin turvallisuuden, aikataulun kuin laadun suhteen. Eltel toimii näiden periaatteiden mukaisesti. Rakennamme yhdessä yhden merkittävän osuuden tehdaskokonaisuuteen, uuden voimalinjan, jonka kautta toimitamme tehtaan tuottaman biosähkön valtakunnan verkkoon”, kertoo biotuotetehdasprojektin johtaja Jari-Pekka Johansson Metsä Fibreltä.

”Sopimus on meille merkittävä ja on hienoa olla osaltamme mukana Suomen metsäteollisuuden suurimmassa investoinnissa”, sanoo Juha Luusua, Eltel Networks Oy:n toimitusjohtaja.

Lisätietoja:
Juha Luusua
toimitusjohtaja, Eltel Networks Oy
Puh. 040 311 3005, juha.luusua@eltelnetworks.com

Eltel on johtava pohjoiseurooppalainen teknisten palveluiden toimittaja sähkö- ja tietoliikenneverkkotoimialalla. Tarjoamme laajan valikoiman palveluita ulottuen suunnittelu-, rakentamis- ja ylläpitopalveluista aina kokonaisvaltaisiin projektitoimituksiin saakka. Haluamme osallistua kestävämmän ja toimivamman huomisen rakentamiseen nykyisille ja tuleville sukupolville. Eltelissä työskentelee noin 5,400 työntekijää, joista Suomessa 1,500. Liikevaihtomme oli 938 miljoonaa euroa vuonna 2020. Osakkeemme on listattu Nasdaq Tukholmassa.