Eltel rakentaa Onnisen huippumoderniin logistiikkakeskukseen laajan sähkönjakeluverkon kokonaisuuden

Eltelin teollisuus- ja kiinteistöpalvelut ovat saaneet merkittävän sopimuksen Kesko Oyj:ltä. Kesko rakennuttaa Onnisen ja K-Auton käyttöön suuren huippumodernin logistiikkakeskuksen Hyvinkäälle ja Eltel toimittaa mittavaan hankkeeseen laajan sähkönjakeluverkon kokonaisuuden.

Eltelin toimitukseen kuuluu logistiikkakeskuksen laajan pääsähköjakeluverkon rakentaminen alkaen uudesta keskijänniteliittymästä aina 20/0,4 kV jakelumuuntajiin saakka. Vastaamme tältä osin myös luvitus- ja maanrakennustöistä. Logistiikkakeskuksen päätoteuttajan tehtävistä vastaa Haahtela ja oman osuutemme sovitamme muiden alueella työskentelevien kumppaneiden kanssa.

Hyvinkään logistiikkakeskuksen rakennushanke on mittava niin laajuudeltaan kuin kestoltaan. Hankkeen laajuudesta kertoo esimerkiksi 85 000 neliömäärä, joka vastaa 12 täysmittaista jalkapallokenttää. Asiakkaamme tavoitteena on vastuullisesti toteutettu, laadukas lopputulos. Vaiheittain vuosien 2025-2030 aikana valmistuva logistiikkakeskus tuleekin olemaan omalla aurinkovoimalalla, sadalla maalämpökaivolla ja kaiken kaikkiaan uusimmalla energiatekniikalla erinomainen esimerkki modernista rakentamisesta. Onninen ja Kesko ovat painottaneet rakentamisen kumppaneiden valinnassa vastuullisuutta ja kykyä mittavan projektin hallittuun läpivientiin. Tässä porukassa Eltel on ylpeästi mukana.

Eltelin strategisena tavoitteena on laajentaa asiakaspohjaa muun muassa teollisuuden energiahuollon sähköistysten tarpeisiin. Nyt solmittu sopimus on Eltelin ensimmäinen Onniselle ja osoitus siitä, että strateginen työmme tuottaa tulosta ja vastuullisille ja kattaville palveluillemme on kysyntää.

Jari Säkkinen, myynti- ja tarjouspäällikkö, Eltel Networks Oy
jari.sakkinen@eltelnetworks.com

Jouko Räisänen, rakennuttajapäällikkö, Kesko Oy
jouko.raisanen@kesko.fi

Eltel on johtava kriittisten sähkö- ja tietoliikenneverkkojen palveluntuottaja. Tarjoamamme palvelut mahdollistavat uusiutuvan energian and nopeiden tietoliikenneverkkojen kasvun. Suunnittelemme, rakennamme ja ylläpidämme kestävämpiä ja toimivampia verkkoyhteyksiä nykyisiä ja tulevia sukupolvia varten. Eltelissä työskentelee noin 5000 työntekijää, joista Suomessa noin 1500. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli 823,6 miljoonaa euroa ja osakkeemme on listattu Nasdaq Tukholmassa.
Lue lisää: www.eltelnetworks.fi