Eltelille merkittävä Arlan Sipoon meijerin sähkönjakelun hanke

Eltel on allekirjoittanut elintarviketoimialalla toimivan Arla Oy:n kanssa sopimuksen Sipoon meijerin sähkönjakelun turvaamisesta. Hankkeen myötä Arlan sähkönsaannin toimintavarmuus ja edellytykset uusiutuvan energian käytön lisäämiseen paranevat.

Eltelin toimituskokonaisuuteen kuuluu Arlan nykyisen 20 kV -liittymän korvaaminen uudella 110 kV -liittymällä, uuden sähköaseman rakentaminen ja sen liittäminen nykyiseen järjestelmään 20 kV:lla. Uusi järjestelmäkokonaisuus turvaa sähkönjakelua ja meijerin tuotantoa mahdollisten häiriöiden varalta.

Eltelin voittama tilaus on yhtiön ensimmäinen toimitus Arlalle ja on samalla hyvää jatkumoa useisiin Eltelin viime aikoina saamiin teollisuuden sähkönjakelujärjestelmien ja kunnossapidon tilauksiin. Tämä kertoo asiakkaiden luottamuksesta Eltelin kokonaisvaltaiseen osaamiseen yhteiskunnan energiahuollon sähköistyessä.

”Eltelin kanssa toteutettava sähkönjakelun hanke on Arlalle tärkeä askel. Se vähentää sähkökatkoja Sipoon meijerissämme, minkä lisäksi parannamme mahdollisuuksiamme lisätä uusiutuvan energian käyttöä tulevaisuudessa. Arlan tieteeseen perustuva tavoite on vähentää oman tuotannon päästöjä 63 prosenttia vuoteen 2030 mennessä”, Arlan toimitusketjun johtaja Patrik Ingman toteaa.

”On hienoa, että voimme olla mukana Arlan sähkönjakelun toimintavarmuuden parantamisessa sekä vastuullisuustavoitteiden saavuttamisessa. Kiitos asiakkaalle luottamuksesta Elteliin!” sanoo Eltel Suomen toimitusjohtaja Juha Luusua.

Juha Luusua, toimitusjohtaja, Eltel Networks Oy
juha.luusua@eltelnetworks.com

Patrik Ingman, toimitusketjun johtaja, Arla Oy
patrik.ingman@arlafoods.com