Eltel urakoi Siikajoen uuden 110 kV sähköaseman

Eltel on solminut Fingridin kanssa sopimuksen Siikajoen uuden 110 kV sähköaseman rakentamisesta.

Uusi Siikajoen sähköasema muodostuu tärkeäksi 110 kV verkon solmupisteeksi palvellen sekä paikallista energian tuotantoa että kulutusta. Rakennettavaan sähköasemaan kuuluvia töitä ovat mm. 110 kV kytkinlaitoksen, valvomorakennuksen sekä aitalinjan ja kulunvalvontajärjestelmän rakentaminen. Siikajoen sähköasema sijaitsee n. 25 km Raahen kaupungista itään.

Hanke toteutetaan yhdessä Eltel Puolan kanssa, missä Eltelillä on vahva osaaminen sähköasemien kokonaissuunnittelusta ja -toteutuksesta.

”Urakkasopimus on Eltelille tärkeä, sillä se on päänavaus Fingridin sähköasemien kokonaistoimituksiin. Uusi sopimus sekä vuoden 2014 lopulla voitetut Pyhänselkä−Siikajoki ja Kalajoki−Siikajoki 110 kV + 400 kV voimajohtohankkeet ovat meille merkittävä työkokonaisuus”, toteaa Ari Eskola, Eltelin Voimansiirto -liiketoiminnasta.

Lisätietoja antaa:

Ari Eskola, johtaja, Sähköasemat, Voimansiirto Suomi
Puh. 040 311 3030, ari.eskola@eltelnetworks.com

Yrityksestä

Eltel on johtava pohjoiseurooppalainen teknisten palveluiden toimittaja sähkö- ja tietoliikenneverkkotoimialalla. Tarjoamme laajan valikoiman palveluita ulottuen suunnittelu-, rakentamis- ja ylläpitopalveluista aina kokonaisvaltaisiin projektitoimituksiin saakka. Haluamme osallistua kestävämmän ja toimivamman huomisen rakentamiseen nykyisille ja tuleville sukupolville. Eltelissä työskentelee noin 6,200 työntekijää, joista Suomessa 1,500. Liikevaihtomme oli 1,1 miljardia euroa vuonna 2019 ja osakkeemme on listattu Nasdaq Tukholmassa.