Endomines on sopinut rahoitusjärjestelystä tukemaan Karjalan Kultalinjan kehitystä

Endomines AB (publ), pörssitiedote, 21.10.2022 kello 16:00 CET

Endomines AB:n tytäryhtiö Endomines Finland Oyj (”Endomines Finland”) on sopinut 2021 järjestettyjen vaihtovelkakirjalainojen pidennyksestä vuodella myös 2,9 miljoonan euron osalta, lainat erääntyvät vuoden 2024 aikana aiemmin sovitun vuoden 2023 sijaan. Rahoitusjärjestely on tehty vastaavin ehdoin kuin aiemmin 5.9.2022 tiedotettu pidennys 7,1 miljoonan euron osalta.

Mikko Sopanen, talousjohtaja, mikko.sopanen@endomines.com, +358 50 434 7439

Tämä tiedote on annettu yllä olevan yhteyshenkilön toimesta julkaistavaksi 21.10.2022 kello 16:00 CET.

Endomines

Endomines on kaivos- ja malminetsintäyhtiö, jonka ensisijainen painopiste on kulta. Yhtiö harjoittaa malminetsintää Karjalan kultalinjalla Itä-Suomessa. Lisäksi yhtiö on käynnistämässä kaivostoimintaa Yhdysvaltain Idahossa. Yhtiö pyrkii parantamaan pitkän aikavälin kasvumahdollisuuksiaan tehostamalla malminetsintäänsä sekä yritysostoin. Endominesin tavoitteena on hankkia poliittisesti vakailla alueilla olevia esiintymiä, jotka on mahdollista saada tuotantoon nopeasti ja rajoitetuin investoinnein.

Yhtiön osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena Nasdaq Tukholmassa (ENDO) ja Nasdaq Helsingissä (ENDOM).

Avainsanat: