Endomines AB tiedottaa uudesta väliaikaisesta toimitusjohtajasta – vakituisen toimitusjohtajan rekrytointi etenee suunnitellusti

Endomines AB, Pörssitiedote 6.10.2021 klo 16:00 CEST

Endomines AB aloitti vakituisen toimitusjohtajan rekrytoinnin kesällä 2021, kun Marcus Ahlström, yhtiön väliaikainen toimitusjohtaja ja talousjohtaja, ilmoitti hallitukselle eroavansa tehtävistään lokakuussa.

Rekrytointiprosessi on edennyt erittäin hyvin ja suunnitelmien mukaisesti. Yhtiö ennakoi pystyvänsä nimittämään uuden vakituisen toimitusjohtajan vuoden 2022 alussa.

Endomines AB:n tytäryhtiö Endomines Oy:n toimitusjohtaja Seppo Tuovinen ottaa vastuulleen emoyhtiön väliaikaisen toimitusjohtajan tehtävät 6. lokakuuta alkaen, jolloin Marcus Ahlström jättää yhtiön.

Hallituksen puheenjohtaja Ingmar Haga: ”Olen erittäin tyytyväinen rekrytointiprosessin etenemiseen ja siihen, kuinka korkeatasoisia hakijoita tehtävä on houkutellut. Olen myöskin tyytyväinen, että Seppo ottaa vastuulleen väliaikaisen toimitusjohtajan position siihen asti, kunnes uusi vakituinen toimitusjohtaja aloittaa tehtävässään.”

Ingmar Haga, Hallituksen puheenjohtaja, ingmar.haga@endomines.com, +358 40 700 3518

Tämä tiedote sisältää sellaista tietoa, joka Endomines AB:n on julkaistava EU:n markkinoiden väärinkäyttöasetuksen mukaan. Tämä tiedote on annettu yllä olevan yhteyshenkilön toimesta julkaistavaksi 6.10.2021 kello 16:00 CEST.

Endomines on kaivos- ja malminetsintäyhtiö, jonka ensisijainen painopiste on kulta. Yhtiö harjoittaa malminetsintää Karjalan kultalinjalla Itä-Suomessa. Lisäksi yhtiö on käynnistämässä kaivostoimintaa Yhdysvaltain Idahossa ja Suomessa. Yhtiö pyrkii parantamaan pitkän aikavälin kasvumahdollisuuksiaan tehostamalla malminetsintäänsä sekä yritysostoin. Endominesin tavoitteena on hankkia poliittisesti vakailla alueilla olevia esiintymiä, jotka on mahdollista saada tuotantoon nopeasti ja rajoitetuin investoinnein.