Endomines sopimukseen MZ Groupin kanssa, johtamaan strategista sijoittajasuhde- ja osakkeenomistaja viestintäohjelmaa

Endomines AB, Pörssitiedote 11.6.2020 klo 14:30 CEST

Endomines AB (Nasdaq Tukholma: ENDO), kullan tuotantoon keskittyvä kaivos- ja malminetsintäyritys, on tehnyt sopimuksen kansainvälisen sijoittajasuhteisiin erikoistuneen yrityksen, MZ Group (MZ), kanssa. Jatkossa MZ vastaa Endominesin strategisista sijoittajasuhde – ja yritysviestintäohjelmista kaikilla yhtiön päämarkkina-alueilla.

MZ tulee työskentelemään läheisesti Endominesin johdon kanssa. Tarkoituksena on kehittää ja toteuttaa kattava pääomamarkkinastrategia, jolla pyritään lisäämään yhtiön näkyvyyttä kansainvälisissä sijoittajayhteisöissä.

MZ on luonut arvostetun maineen johtavana resurssina institutionaalisten sijoittajien, välittäjien, analyytikoiden ja yksityisten sijoittajien keskuudessa. Yrityksellä on toimistoja maailmanlaajuisesti ja se sijoittui vastikään seitsemänneksi maailmassa yritysviestintäalan yrityksistä.

Toimitusjohtaja Chris Tyson tulee neuvomaan Endominesia kaikilla yritys- ja talousviestinnän osa-alueilla, mukaan lukien sijoittajakiertueiden ja sijoituskonferenssien koordinointi sekä Endominesin tunnettavuuden lisäämisessä.

Ted Haberfield, MZ Groupin Pohjois-Amerikan hallituksen puheenjohtaja kommentoi: “Olemme iloisia, että tämän sopimuksen myötä työskentelemme jälleen metalli- ja kaivossektorilla. Endomines on mielenkiintoinen, nouseva toimija globaalilla kultakaivossektorilla, joka keskittyy kehittämään kilpailukykyisiä ja taloudellisesti kannattavia kaivoksia vakailla lainsäädäntöalueilla. Endominesilla on hyvät mahdollisuudet kasvattaa arvoa jatkuvan kehityksen avulla.”

“Endominesilla on vahva projektiportfolio, joka koostuu sekä toiminnassa olevista kaivoksista että kehitteillä olevista kaivosprojekteista. Lisäksi kultamarkkinaa tukee voimakas myötätuuli, jota vahvistaa lisääntynyt makrotaloudellinen epävarmuus, mikä on johtanut lisääntyneeseen kullankysyntään keskuspankkien, instituutioiden ja kuluttajien taholta. Nämä tekijät mahdollistavat Endominesin omistaja-arvon merkittävän pitkäaikaisen kasvun. Näemme sijoittajien kiinnostuksen kultakaivososakkeisiin jatkuvan pitkään. Odotamme innolla yhteistyötä yhtiön johdon kanssa, jotta yhdessä voimme viestiä yhtiön arvostukseen merkittävästi vaikuttavista tekijöistä. Tätä ei nähdäkseni ole tähän mennessä selkeästi tehty. ” päättää Haberfield.

Toimitusjohtaja Chris Tyson jatkaa: “Endomines on nyt taloudellisessa käännekohdassa. Kaupallinen tuotanto Fridayn kaivoksella Idahossa, Yhdysvalloissa sekä äskettäin allekirjoitettu kultarikasteen myyntisopimus H&H Metalsin kanssa ovat merkittäviä edistysaskelia.  Pääomamarkkinoiden kannalta on rohkaisevaa nähdä sijoittajien herännyt kiinnostus kultayhtiöitä kohtaan, joiden toiminta on Yhdysvalloissa.”, päättää Tyson.

“Tämä on jännittävää aikaa Endominesille. Pampalon rinnalle olemme hankkineet Yhdysvalloista merkittäviä projekteja kehitettäväksi tuotantoon.”, kommentoi Greg Smith, Endominesin toimitusjohtaja. “Lähes miljoonan kultaunssin varannot ja merkittävästi noussut kullan hintataso tarjoavat meille erinomaisen ansaintamahdollisuuden. Yhdessä MZ yhtiön kanssa, tulemme parantamaan sijoittajaviestintäämme sekä pääomamarkkinoiden yleistä tietoisuutta Endominesista. Tutkimme parhaillaan mahdollisuutta osakkeemme sivulistaukseen Yhdysvalloissa. Tämä mahdollistaisi omistajapohjan laajentamisen vastaamaan paremmin toimintojemme nykyistä maantieteellistä jakaumaa.” päättää Smith.

Lisätietoja Endominesista löytyy yhtiön verkkosivulta www.endomines.com. Sopiaksenne neuvottelupuhelun johdon kanssa, voitte ottaa yhteyttä sähköpostitse ENDO@mzgroup.us tai soittaa Chris Tysonille numeroon (949) 491-8235.

MZ Group lyhyesti
MZ North America, MZ Group:n USA:n yksikkö, on globaalijohtaja sijoittajasuhteissa ja yritysviestinnässä. MZ North America perustettiin vuonna 1996 ja se tarjoaa täysimittaisia sijoittajasuhdepalveluita sekä yksityisille että noteeratuille yrityksille kaikilla toimialoilla. MZ työskentelee korkeamman johdon kanssa tukeakseen asiakkaan strategiaa kuudella integroidulla tuote- ja palvelukategorialla, jota yrityksen eksklusiivinen one-stop-shop lähestymistapa tukee: 1) IR -palvelut -           täydenpalvelun IR ja neuvottelupalvelut; 2) IPO neuvonta – valmistautuminen ennen pörssilistausta (IPO); 3) ESG Konsultointi – tarjoaa tilintarkastus suuntalinjat parantamaan yrityksen ESG viestiä; 4) SPAC neuvonta -  tarjoaa kriittistä ja ajankohtaista ohjausta pörssilistautumiseen, sijoittajasuhteisiin (IR), kommunikointiin sekä markkinointiin; 5) Taloudellinen & Sosiaalinen media – johtaa sukupolvien (generation) ja sosiaalisen median suhteita; 6) Markkinoiden reaaliaikainen seuranta; 7) Teknologiset ratkaisut – verkkopalvelut, webcasting-, jakelupalvelut, neuvottelupuhelut, CRM- ja hallitusportaalipalvelut. MZ North America:lla on globaali jalanjälki, ja toimistoja New Yorkissa, Chicagossa, San Diegossa, Aliso Viejossa, Austinissa, Minneapolisissa, Taipeissa, ja São Paulossa. Lisätietoja www.mzgroup.us.

Greg Smith, Toimitusjohtaja, +44 7717 8809 23, greg.smith@endomines.com

Chris Tyson, Toimitusjohtaja MZ-Group, +1 949 491 8235, ENDO@mzgroup.us

Tämä tiedote sisältää sellaista tietoa, joka Endomines AB:n on julkaistava EU:n markkinoiden väärinkäyttöasetuksen mukaan. Tämä tiedote on annettu yllä olevan yhteyshenkilöitten toimesta julkaistavaksi 11.6.2020 kello 14:30 CEST.

Yhtiön osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena Nasdaq Tukholmassa (ENDO) ja Nasdaq Helsingissä (ENDOM