Endomines tiedottaa että viivästyneestä tuotannon aloituksesta johtuen vuoden 2019 tuotantoennustetta ei tulla saavuttamaan - Friday-kaivoksen rikastamon ylösajo on alkanut ja jätealue on korjattu

Endomines AB, Pörssitiedote 9.8.2019 klo. 08:30 CEST

Tuotannon viivästymisestä johtuen, Endomines tiedottaa, että aikaisemmin julkaistua 5000 – 8000 unssin tuotantoennustetta ei tulla saavuttamaan. Tämä johtuu talven ja kevään aikana vahinkoja kärsinyt Fridayn kaivoksen jätealueesta jonka korjausta on kestänyt pidempään kuin mitä aluksi oltiin arvioitu.

Rikastamon käyttöönotto on nyt alkanut ja ylösajon uskotaan vievän muutamia viikkoja. Maanalainen kairausohjelma malmiarvion ja louhintasuunnitelman tarkemmin määrittelemiseksi on myös saatu päätökseen.

Tällä hetkellä, Endominesin USA:n tiimi päivittää kuluvan vuoden tuotantoennustetta rikastamon käyttöönoton etenemisen sekä kairausohjelman ja koelouhinnan tulosten perusteella. Tämän valmistuttua, Endomines tulee julkaisemaan päivitetyn tuotantoennusteen vuodelle 2019.

Hallituksen puheenjohtaja Ingmar Haga kommentoi; ”Vaikka myöhästyminen on valitettavaa, olen tyytyväinen, että Fridayn operaatiot käynnistyvät, ja olemme taas kultaa tuottava yhtiö. Olemme olleet onnekkaita sijoitettuamme kultavarantoihin, ja tehdessämme päätöksen uuden kaivoksen avaamisesta ja rikastamon rakentamisesta, silloin kun kullan hinta oli merkittävästi alhaisempi, kun se nyt tuotannon aloittaessamme on.”

Ingmar Haga, hallituksen puheenjohataj, +358 40 700 35 18, ingmar.haga@endomines.com
Marcus Ahlström, väliaikainen toimitusjohtaja, +358 50 544 68 14, marcus.ahlstrom@endomines.com

Tämä tiedote sisältää sellaista tietoa, joka Endomines AB:n on julkaistava EU:n markkinoiden väärinkäyttöasetuksen mukaan. Tämä tiedote on annettu yllä olevien yhteyshenkilöitten toimesta julkaistavaksi 9.8.2019 kello 08:30 CEST.