Endomines vaihtaa markkinatakaaja – Uudeksi markkinatakaajaksi Lago Kapital Oy

Endomines AB, pörssitedote 16.1.2020 klo. 11:00 CET

Endomines Ab (publ) on solminut Lago Kapital Ltd:n kanssa Nasdaq Helsinki Oy:n sekä Nasdaq Stockholm Ab:n Liquidity Providing (LP) -toiminnan edellytykset täyttävät markkinatakaussopimukset. Samassa yhteydessä Endomines Ab (publ) on irtisanonut aiemmin voimassa olleet Endomines Ab (publ) ja Erik Penser Bank väliset LP-markkinatakaussopimukset. Sopimusten mukainen markkinatakaus päättyy päivä  28.2.2019.

Uusien sopimusten mukainen markkinatakaus alkaa maanantaina 2.3.2020. Sopimusten mukaan Lago Kapital Oy antaa Endomines Ab (publ) osakkeelle osto- ja myyntitarjouksen siten, että suurin sallittu osto- ja myyntitarjouksen välinen erotus on 4 % laskettuna ostotarjouksesta. Tarjoukset sisältävät vähintään 3000 EUR / 30 000 SEK vastaavan osakemäärän. Sopimukset ovat voimassa kolmen kuukauden määräajan jälkeen toistaiseksi. Sopimusten irtisanomisaika on yksi kuukausi. Markkinatakauksen avulla pyritään lisäämään osakkeen likviditeettiä sekä pienentämään osakkeen hinnan volatiliteettiä, ja näin helpottamaan erityisesti yksityissijoittajien kaupankäyntiä.

Marcus Ahlström, varatoimitusjohtaja ja talousjohtaja, +358 50 544 68 14, marcus.ahlstrom@endomines.com

Tämä tiedote on annettu yllä olevan yhteyshenkilön toimesta julkaistavaksi 16.1.2020 kello 11:00 CET.