LDA Capital Limited muuttaa osittain vaihtovelkakirjansa

Endomines AB (publ), pörssitiedote 15.6.2022 kello 18.30 CET

Kuten Endomines AB (publ) ("Endomines" tai "Yhtiö") ilmoitti 25.5.2022, Endomines on laskenut liikkeeseen vaihtovelkakirjalainan LDA Capital Limitedille ("LDA") yhteensä 600 000 euron arvosta. LDA on nyt ilmoittanut Endominesille, että LDA haluaa muuttaa osan tästä lainasta, 100 000 euroa, uusiksi Endominesin osakkeiksi.

Osapuolten välisen vaihtovelkakirjalainasopimuksen ("Sopimus") mukaisesti vaihtohinta vastaa 85 prosenttia Yhtiön osakkeen päivittäisestä volyymilla painotetusta keskihinnasta Nasdaq Tukholmassa ja Nasdaq Helsingissä edeltävän 15 kaupankäyntipäivän aikana ennen muuntopyynnön päivää (ei kuitenkaan osakkeen nimellisarvoa pienempi) ja on sen mukaisesti asetettu 0,20 euroon.

Muuntamisen seurauksena Endomines laskee liikkeeseen 500 000 uutta osaketta, joiden odotetaan olevan rekisteröity Ruotsin kaupparekisteriin viimeistään 22.6.2022 ja uusien osakkeiden ensimmäisenä kaupankäyntipäivänä Nasdaq Tukholmassa ja Nasdaq Helsingissä odotetaan olevan 29.6.2022 tienoilla. Rekisteröinnin jälkeen Endominesin osakepääoma nousee 1 000 000 kruunulla 527 396 756 kruunusta 528 396 756 kruunuun, ja Endominesin ulkona olevien osakkeiden ja äänien kokonaismäärä nousee 263 698 378 osakkeesta ja äänestä 264 198 378 osakkeeseen ja ääneen. Uudet osakkeet vastaavat noin 0,2 prosenttia lisääntyneestä Yhtiön osakepääomasta, perustuen Endominesin osakkeiden ja äänten kokonaismäärään uusien osakkeiden rekisteröinnin jälkeen.

Mikko Sopanen, talousjohtaja, mikko.sopanen@endomines.com, +358 50 434 7439

Tämä tiedote sisältää sellaista tietoa, joka Endomines AB:n on julkaistava EU:n markkinoiden väärinkäyttöasetuksen mukaan. Tämä tiedote on annettu yllä olevan yhteyshenkilön toimesta julkaistavaksi 15.6.2022 kello 18:30 CET.