LDA muuttaa osittain vaihtovelkakirjansa osakkeiksi

Endomines Finland Oyj, Pörssitiedote, 1.2.2023, klo 13.00 EET

Kuten Endomines tiedotti 4.1.2023, LDA käytti sijoitusoptionsa ja Endomines laski liikkeeseen vaihtovelkakirjalainoja LDA Capital Limitedille (LDA) yhteensä 1 000 000 euron arvosta. LDA on ilmoittanut Endominesille, haluavansa muuttaa osan tästä lainasta, 200 000 euroa, uusiksi Endominesin osakkeiksi. Osapuolten välisen vaihtovelkakirjalainasopimuksen mukaisesti vaihtohinta vastaa 85 prosenttia yhtiön osakkeen päivittäisestä volyymilla painotetusta keskihinnasta Nasdaq Helsingissä edeltävän 15 kaupankäyntipäivän aikana ennen muuntopyynnön päivää.

Muuntamisen seurauksena Endomines laskee liikkeeseen 37 275 uutta osaketta. Vaihtovelkakirjalainan osittaisen muuntamisen jälkeen Endominesin osakkeiden ja äänien kokonaismäärä nousee 9 332 275 osakkeesta ja äänestä 9 369 550 osakkeeseen ja ääneen. Uudet osakkeet vastaavat noin 0,39 prosenttia lisääntyneestä yhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärästä uusien osakkeiden rekisteröinnin jälkeen.

Mikko Sopanen, CFO

mikko.sopanen@endomines.com, +358 50 434 7439

Endomines on kaivos- ja malminetsintäyhtiö, joka keskittyy pääasiassa kultaan. Endomines harjoittaa kaivostoimintaa Pampalon kaivoksella Ilomantsissa ja malminetsintätoimintaa Karjalan kultalinjalla Itä-Suomessa. Endomines omistaa myös oikeudet useisiin kultaesiintymiin Idahossa ja Montanassa Yhdysvalloissa, missä Endominesin tavoitteena on jatkaa kehitystyötä kumppanuussopimusten kautta. www.endomines.com