Endomines AB on laskenut liikkeelle kahden miljoonan euron velkakirjalainan

Endomines AB, Pörssitiedote 28.09.2020 klo 12:00 CEST

Endomines on laskenut liikkeelle kahden miljoonan euron velkakirjalainan suomalaisille institutionaalisille sijoittajille. Saadut varat tullaan käyttämään pääasiassa käynnissä olevien yritysjärjestelyiden ja rahoitushankkeiden rahoittamiseen ja edistämiseen, yhtiön käyttöpääoman vahvistamiseen sekä yleisten liiketaloudellisten tarpeiden rahoittamiseen.

Velkakirja laskettiin liikkeelle kuuden kuukauden laina-ajalla, yhden prosentin kuukausittaisella korolla sekä kuuden prosentin ennakkomaksulla. Yhtiöllä on milloin tahansa yksipuolisella päätöksellään oikeus lunastaa velkakirjat 100 prosentin hintaan.

Endominesin toimitusjohtaja Greg Smith kommentoi: ”Olen tyytyväinen voidessani vahvistaa kahden miljoonan euron velkakirjan liikkeellelaskun, näin vahvistaen yhtiömme lyhyen aikavälin rahoitusta. Haluan kiittää velkakirjaan osallistuneita sijoittajia. Kesäkuukausina olemme työskennelleet kovasti pitkän aikavälin rahoitusratkaisun parissa. Sijoittajien ja neuvonantajien kanssa käymämme laajat keskustelut ovatkin osoittaneet erittäin vahvaa kiinnostusta Endominesia ja sen nykyistä projektiportfoliota kohtaan. Tätä on tukenut myös kullan viimeaikainen korkea hintataso. Hallitus ja johtoryhmä keskustelevat sekä investointipankkien että  välittäjien kanssa Yhdysvalloissa ja Euroopassa, ja pyrkivät löytämään parhaan mahdollisen pitkäaikaisen rahoitusratkaisun yhtiölle. Tulevien US Grant ja Kearsarge hankintojen takia pyrimme saamaan rahoitusratkaisun lähitulevaisuudessa.”

Greg Smith, toimitusjohtaja, +44 7717 8809 23, greg.smith@endomines.com
Marcus Ahlström, varatoimitusjohtaja ja talousjohtaja, +358 50 544 68 14, marcus.ahlstrom@endomines.com

Tämä tiedote on annettu yllä olevan yhteyshenkilön toimesta julkaistavaksi 28.09.2020 kello 12:00 CEST.