Endomines on allekirjoittanut sopimuksen rikasteen myymisestä

Endomines AB, pörssitiedote 12.3.2020 klo 08:30 CET

Endomines AB (“Yhtiö” tai “Endomines”) tiedottaa allekirjoittaneensa sopimuksen USA:n Idahossa sijaitsevan Fridayn kaivoksen (”Projekti”) tuottaman kultarikasteen myymisestä H&H Metalsin kanssa. Ensimmäinen, 20 märkätonnia rikastettava sisältävä, koe-erä tullaan arvion mukaan toimittamaan vielä maaliskuun 2020 aikana. H&H Metalsille vuosittain toimitetun rikastemäärän arvioidaan sisältävän maksettavaa kultaa (Payable Au) n. 12 000 – 15 000 unssia. Endominesille maksetaan  95% rikasteen sisältämän kullan laskennallisesta markkina-arvosta, vähennettynä tiettyjen kuljetus- ja prosessointikustannuksilla.

Sopimus allekirjoitettiin lukuisten neuvotteluiden jälkeen, joissa keskityttiin molemmille osapuolille suotuisan ja toimivan sopimuksen löytymiseen.

Yhtiön toimitusjohtaja Greg Smith kommentoi: ”Olemme erittäin tyytyväisiä H&H Metalsin kanssa syntyneeseen, kultarikasteellemme myyntikanavan takaavaan, sopimukseen. Tämä merkitsee kauan odotettua kassavirtaa Friday-projektillemme, ja odotamme innolla pitkäaikaisen yhteistyön rakentamista H&H Metalsin kanssa.”

Greg Smith, toimitusjohtaja, +44 7717 8809 23, greg.smith@endomines.com

Tämä tiedote sisältää sellaista tietoa, joka Endomines AB:n on julkaistava EU:n markkinoiden väärinkäyttöasetuksen mukaan. Tämä tiedote on annettu yllä olevan yhteyshenkilöitten toimesta julkaistavaksi 12.3.2020 kello 08:30 CET.