Endomines tiedottaa, että Orogranden rikastamo on käynnistetty uudelleen

Endomines AB, Pörssitiedote 4.10.2021 at 08:45 CEST

Endomines AB (“yhtiö” tai “Endomines”) on saavuttanut seuraavan virstanpylvään Fridayn operaatioiden käynnistyttyä, mukaan lukien viime aikoina louhitun malmin murskaus, jauhatus sekä rikastus.

Rikastamon henkilökunta on tehnyt sitkeästi töitä Orogranden tuotantolaitoksen päivittämiseksi koronan aiheuttamasta haastavasta ja vaikeasta ajasta huolimatta. Rikastamo on saatu tuotantoon kuukauden sisällä alun perin suunnitellusta uudelleenkäynnistysajankohdasta.

Käyttöönotto ja tuotannon tehostaminen aloitettiin syyskuussa. Rikastamoa ajetaan nyt kahdessa vuorossa noin 16 tunnin sykleissä käyttöönoton hienosäätämiseksi. Tämän vaiheen jälkeen päästäneen vuoden lopulla tasaiseen 24 tunnin ajoon.

Ensimmäinen kultarikastemyynti yhtiön välittäjälle H&H Metals:lle on suunniteltu tapahtuvaksi marraskuun aikana.

Friday:n kullantuotannon tehostaminen vuoden 2021 lopussa yhdessä Pampalo-kultakaivoksen käynnistyksen kanssa vuoden 2022 alussa tukee ja vahvistaa yhtiön kasvustrategiaa.

Vern Langdale, Operatiivinen johtaja, +358 44 422 9657, vern.langdale@endomines.com

Marcus Ahlström, Väliaikainen toimitusjohtaja ja Talousjohtaja, +358 50 544 6814, marcus.ahlstrom@endomines.com

Tämä tiedote on annettu yllä olevien yhteyshenkilöiden toimesta julkaistavaksi 4.10.2021 kello 08:45 CEST.

Endomines on kaivos- ja malminetsintäyhtiö, jonka ensisijainen painopiste on kulta. Yhtiö harjoittaa malminetsintää Karjalan kultalinjalla Itä-Suomessa. Lisäksi yhtiö on käynnistämässä kaivostoimintaa Yhdysvaltain Idahossa ja Suomessa. Yhtiö pyrkii parantamaan pitkän aikavälin kasvumahdollisuuksiaan tehostamalla malminetsintäänsä sekä yritysostoin. Endominesin tavoitteena on hankkia poliittisesti vakailla alueilla olevia esiintymiä, jotka on mahdollista saada tuotantoon nopeasti ja rajoitetuin investoinnein.