Endomines vaihtaa toimitusjohtajan

Endomines AB, Pörssitiedote 7.12.2020 klo 08:45 CET

Endominesin toimitusjohtaja Greg Smith on irtisanoutunut ja hän lopettaa työtehtävänsä välittömästi. Gregin panos on ollut ratkaiseva, kun yhtiö on hankkinut omistukseensa useita erittäin lupaavia kultakaivosprojekteja Yhdysvalloista. Yhtiön hallitus kiittää Gregia tästä työstä.
Yhtiö on nyt siirtymässä toiminnassaan seuraavaan vaiheeseen, jossa näissä edellisten vuosien aikana hankituissa kaivosprojekteissa aloitetaan kullan tuotanto. Yhtiön hallitus on tänään nimittänyt Rauno Pitkäsen yhtiön väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi. Raunon tehtävänä on rakentaa yhtiön organisaatio vastaamaan tuotantovaiheeseen siirtymisen sekä johtaa tuotannon käynnistäminen. Raunolla on vuosikymmenten kokemus kaivosyhtiöiden operatiivisissa johtotehtävissä ja on Endominesin hallituksen jäsenenä johtanut hallituksen teknistä jaostoa. Hänellä on juuri se osaaminen, jota yhtiö tässä kehitysvaiheessa nyt tarvitsee.

Yhtiön seuraavat operatiiviset askeleet ovat Idahossa sijaitsevan Fridayn kaivoksen sekä rikastamon käynnistysvaiheen loppuunsaattaminen, Ilomantissa sijaitsevan Pampalon kaivoksen uudelleen käynnistämisen suunnittelu ja sen toteuttaminen sekä yhtiön hiljattain omistukseensa hankkimien Montanassa sijaitsevien US Grant sekä Kearsarge kaivosten käynnistyksen suunnittelu ja resurssointi. Yhtiö pysyy arviossaan, että se tulee 3–4 vuoden kuluessa saavuttamaan 40.000 kultaunssin vuosituotannon ja sillä on kaikki edellytykset tämän jälkeen laajentaa toimintojaan ja saavuttaa 100.000 kultaunssin tuotanto.

Ingmar Haga, Hallituksen puheenjohtaja, ingmar.haga@endomines.com, +358 40 700 3518

Tämä tiedote sisältää sellaista tietoa, joka Endomines AB:n on julkaistava EU:n markkinoiden väärinkäyttöasetuksen mukaan. Tämä tiedote on annettu yllä olevan yhteyshenkilön toimesta julkaistavaksi 7.12.2020 kello 08:45 CET.