Enegia myy EPC-palvelunsa LeaseGreenille

LEHDISTÖTIEDOTE 30.9.2016 – Suomen johtava riippumaton energia-asiantuntijayritys Enegia myy energiatehokkuuden projektipalvelunsa LeaseGreenille.

– Enegia on täsmentänyt strategiaansa ja keskittyy sähkömarkkina- ja energianhallintapalveluihin. LeaseGreen on innovatiivinen toimija, jonka portfolioon EPC-palvelut sopivat, kertoo Enegian talousjohtaja Niko Mähönen.

– EPC-projektipalvelut toteuttavat energiatehokkuusprojektin asiakkaalle avaimet käteen –periaatteella. Hankkeet rahoitetaan energiansäästöllä. Kohteina on suuria kiinteistöjä asunto-osakeyhtiöistä tehdaskiinteistöihin. Palveluun liitetään aina vähintään takuuajalle EnerKey- ja etähallintapalvelut säästövaikutusten todentamiseksi ja toimivuuden varmistamiseksi, kertoo energiatehokkuuspalveluista vastaava johtaja Terhi Harjulehto.

– Projektien koko vaihtelee muutamista tuhansista euroista jopa miljoonaan euroon ja toimitusaika on neljästä kahdeksaan kuukauteen, Harjulehto jatkaa.

– Olemme erikoistuneet toteuttamaan luotettavasti ja kustannustehokkaasti energiatehokkuusprojekteja. Enegian EPC-tiimin hankinta tukee hyvin kasvustrategiaamme. Tunnemme tiimin ihmiset ja heidän ammattitaitonsa, joten palvelu asiakkaille jatkuu sujuvasti ja laadukkaasti, vakuuttaa LeaseGreenin toimitusjohtaja Tomi Mäkipelto.

Lisätietoja:

Niko Mähönen, talousjohtaja, Enegia, puh. 040 587 3870, niko.mahonen@enegia.com

Terhi Harjulehto, johtaja, energiatehokkuuspalvelut, Enegia, puh. 040 708 9011, terhi.harjulehto@enegia.com

Tomi Mäkipelto, toimitusjohtaja, LeaseGreen, puh. 050 370 4092, tomi.makipelto@leasegreen.fi

Enegia Group lyhyesti

Enegia Group on sähkönhankinnan ja energiatehokkuuden asiantuntijayritys, jossa työskentelee yli 170 energia-alan asiantuntijaa Suomessa ja Ruotsissa. Enegia hallinnoi 25% Suomen sähkönkäytöstä.

Konsernin toimipaikat sijaitsevat Hämeenlinnassa, Jyväskylässä, Helsingissä sekä Tukholmassa ja sen palvelutoiminnan liikevaihto vuonna 2015 ylsi 18 miljoonaan euroon.

www.enegia.com

LeaseGreen lyhyesti

LeaseGreen on Suomen johtava kiinteistöjen energiatehokkuuteen erikoistunut palveluyritys. LeaseGreen modernisoi kiinteistöjen tekniikkaa, optimoiden energiankulutusta ja tilatehokkuutta sekä rakentamalla kiinteistöihin paikallisia energian tuotantoyksiköitä.

www.leasegreen.fi